דיגיטל וטק

תביעה חדשה נגד פייסבוק: מואשמת בהתנהגות לא תחרותית

כאב הראש של מארק צוקרברג מחריף: ארבע חברות מצטרפות לשורת חקירות סביב הרשת החברתית ותובעות אותה בגין מניעת גישה לפלטפורמה במטרה לפגוע במתחרים 
רועי בהריר-פרל | 
בלומברג. מארק צוקרברג (צילום בלומברג)
פייסבוק נמצאת בחודשים האחרונים תחת מתקפה עזה ממספר חזיתות, בהן מדינות ומוסדות רגולטוריים ברחבי העולם. החל מחמישי האחרון, התווספו למתקפה גם ארבע חברות מסחריות בארצות הברית, שהגישו יחד תביעה נגד הרשת החברתית לבית משפט פדרלי בגין "התנהגות לא תחרותית".
החברות טוענות כי פייסבוק מנעה ממפתחים גישה לפלטפורמה שלה, במטרה לפגוע במתחרים פוטנציאליים, וכי היא משתמשת בכוחה הרב כדי למחוץ את אפליקציות המובייל שמסכנות את מעמדה, במקום להתחרות מולן בדרכים המקובלות.
אפליקציות רבות, כידוע, מתממשקות עם פייסבוק לצרכי אימות נתונים אישיים ולצרכים נוספים. לאחר שב-2012 מנעה גישה מכמה אפליקציות, נראה שפייסבוק שבה לטקטיקה השנויה במחלוקת, ולכן הנושא שוב עולה לסדר היום. אחת הסיבות העיקריות לכך, ככל הנראה, היא שחלק מהאפליקציות הנהנות מגישה למאגר הנתונים של הרשת החברתית -הפכו בשנים האחרונות בעצמן למתחרות ישירות שלה.
פייסבוק, מצדה, תיארה את התלונות נגדה כ"חסרות בסיס", אבל המציאות באחרונה מוכיחה כי פחות ופחות מדינות וגופים סומכים על שיקול הדעת ועל ההגינות של הרשת החברתית הוותיקה, שכן תביעה זו מצטרפת לשורת חקירות המתקיימות נגדה במקביל.
כך למשל, בנובמבר האחרון, גורמים במדינת קליפורניה חשפו כי מתקיימת חקירה נגד הרשת החברתית בנוגע לשמירה על פרטיות. בבסיס החקירה נמצאת הטענה כי פייסבוק מטעה את ציבור המשתמשים שלה באופן שבו היא מציגה תקנון ההגנה על הפרטיות. מלבד זאת נטען כי החברה מעבירה פרטי משתמשים לחברות נוספות מבלי ליידע את הגולשים.
טענות אלה מתייחסות לאי שמירה על זכויות הפרט של הגולשים ושימוש במידע אודותיהם לצורכי קמפיינים פוליטיים. חקירה זו נפתחה ארבעה חודשים אחרי שהממשל בארצות הברית הכריז על חקירה פדרלית נגד פייסבוק, שעניינה טיפול בלתי הולם של החברה במידע פרטי של המשתמשים בה. נוסף על כך, באוקטובר האחרון, 47 מדינות בארצות הברית הודיעו על כוונתן לחקור לעומק את הנעשה בפייסבוק.
נוכח מבול החקירות, מארק צוקרברג ניצב כעת בצומת החלטה קריטי: התיישרות עם הרגולציה ה"מסורתית" או דבקות ב"ערכי החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה