דיגיטל וטק

94% מהמפרסמים בדיגיטל משתמשים ברשימות שחורות

הרוב הגורף של המפרסמים בדיגיטל משתמשים בשיטה זו כדי לשמור על ביטחון המותג ולהימנע מפרסום לצד תכנים בלתי הולמים, אך יש גם אפשרויות חדישות יותר  
רועי בהריר-פרל | 
רשימה שחורה (צילום Markus Spiske temporausch from Pexels)
מושג המפתח בשנים האחרונות, בכל הנוגע לפרסום ולשיווק דיגיטליים, הוא "ביטחון מותג" (Brand Safety). הכוונה היא לביטחון בכך שפרסומו של מותג ברשת יניב תוצאות חיוביות בלבד, ולא יפגע בו ובשמו הטוב. שם המשחק הוא מוניטין - וברשת, כידוע, הוא יכול להיפגע בקלות רבה.
כך קורה למשל, כשמודעה של מותג או שירות מופיעים באתר שאינו קשור לקהל היעד, או במקרה החמור יותר, באתר בעל תוכן מפוקפק. גם כשמודעה של מותג מתפרסמת לצד מודעה "בעייתית", התוצאה עשויה להיות פגיעה במותג או לכל הפחות בקמפיין הפרסומי שלו.
נושא בטיחות המותג הופך ליותר ויותר מרכזי באסטרטגיות של פרסומאים ומפרסמים בדיגיטל, ושמשאבים רבים מוקצים לתחום ההולך ומשתכלל. יותר ויותר חברות מקפידות על ביטחון המותג שלהן ומבצעות פעולות שונות - רובן אלגוריתמיות - כדי למנוע מצב שבו המוניטין שלהן ייפגע כתוצאה מפרסום לא מספיק "בטוח". 
על פי נתונים שאסף המשרד האינטראקטיבי לפרסום בארה"ב, מוסד ללא כוונות רווח המכתיב סטנדרטים בתחום, לא פחות מ-94% מהמשווקים ומהמפרסמים בוחרים להתמודד עם נושא בטיחות המותג באמצעות פרקטיקה של "רשימות שחורות", שכוללות את האתרים ש"אסור" לפרסם בהם ואת המותגים שאסור לפרסם לידם. ממצא זה מפתיע למדי, שכן מדובר בטכניקה "עתיקה" במושגי דיגיטל, אבל נראה שהיא עדיין יעילה עבור מפרסמים רבים.
ואולם, הסקר העלה כי ישנן טכניקות פופולריות רבות נוספות לשמירה על בטיחות המותג. כך לדוגמה, ניטור מילות מפתח נמצאת בשימוש 91% מהמפרסמים, ו-83.9% מסתמכים על צדדים שלישיים לאימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה