דיגיטל וטק

מהפך ב-6 שניות: אפליקציית "בייט" כובשת את אמריקה

אפליקציית שיתוף הווידאו שממשיכה מהנקודה שבה Vine הפסיקה, מדורגת במקום הראשון באפ-סטור ימים ספורים בלבד לאחר השקתה. כיצד מגיב אליה הקהל הישראלי? 
רועי בהריר-פרל |  2
סלפי (צילום Vinicius Wiesehofer from Pexel)
תעשיית הדיגיטל עוד לא הספיקה לעכל את עוצמת רעידת האדמה שיצרה הצלחתה המטאורית של אפילקציית שיתוף הווידאו הסינית טיק-טוק (של חברת ByteDance), אבל יתכן ומסתמנת יורשת: אפליקציה נוספת של שיתוף סרטוני וידאו קצרים, "בייט" שמה, שהושקה לפני ימים אחדים במטרה להתחרות באופן ישיר ב"טיק-טוק", התמקמה במהירות שיא בראש מצעד ההורדות של באפ-סטור.
בייט, שנוסדה על ידי דום הופמן, היא מעין המשך ליישומון הסרטונים Vine, שפעל תחת טוויטר מ-2012 והיה אמור להוביל את ענף המיקרו-בלוגינג, אולם נסגר כעבור ארבע שנים עקב חוסר רווחיות. ההבדל העיקרי בין ויין לבייט הוא הטיימינג של השקתן: בייט יוצאת לאור בזמן שהציבור האמריקאי כבר רגיל לתקשר בצורה של סרטונים קצרצרים - הודות לקודמותיה, ויין וטיקטוק.
מלבד זאת, בייט היא אולי ניסיון התשובה העדכני ביותר למלחמת הסחר מול סין; המהפך המדובר מתרחש על רקע הצהרותיהם של הסנאטורים האמריקאיים צ'אק שומר וטום קוטון מלפני כמה חודשים, לפיה טיק-טוק עלולה "לסכן את הביטחון הלאומי" בארה"ב. 
סביר להניח שלא בכך טמונה הסיבה להצלחתה המיידית של בייט. האפליקציה התברגה מהר מאוד גם בראש מצעדי ההורדות של קנדה, בריטניה, נורבגיה, אוסטרליה וניו זילנד - אבל אין ספק שמי שמרוצה מההתרחשות האחרונה היא ארה"ב.
בינתיים, בישראל, בייט עדיין לא מדורגת בין האפליקציות המורדות ביותר (טיק-טוק במקום השני, אחרי וואטסאפ), אבל כנראה שזה עוד ייקרה. במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא מטפסת במהירות גם במצעדי ההורדות של אנדרואיד בארצות הברית למרות חוסר תאימות שלה למכשירי אנדרואיד רבים (כרגע היא נמצאת שם במקום השישי) - מה שמעיד כנראה על תחילתה של התמכרות עולמית חדשה. לפי קצב האירועים, בעוד משהו כמו שש שניות נדע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עשיתם כתבה אוקיי אבל...
    שרון 01/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קישור להורדה השם שלה באנגלית ? משהח בסיסי...
    סגור
  • 1.
    נו? אין חדש תחת התחת
    המוציא לאור 01/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחכה למשרד הפרסום הטרחן שיקבע שאין למותגים זכות קיום אם הם לא שם, וישלח כל מיני סאחים להעלות סרטונים משמימים חסרי ערך כדי להראות "איזה ריץ' מפגר יש לסרטונים האלה". הדיגיטל רווי, הכל גימיקים וריץ' שנשכח תוך שעה וחצי. הכל, חוץ מפרסום מבוסס תוצאות.
    סגור