דיגיטל וטק

מוזיאון אושוויץ-בירקנאו קורא לפייסבוק לאסור הכחשת שואה

הקריאה מגיעה בעקבות מאמר שפרסם יו"ר הליגה נגד השמצה, ג'ונת'ן גרינבלאט, בו האשים את הרשת החברתית בהטמעת אנטישמיות
רועי בהריר-פרל | 
מארק צוקרברג (צילום פייסבוק)
פייסבוק לא מצליחה להיחלץ ממסלול ההתנגשות שלה עם הממשל האמריקאי, שמצידו עושה כל שביכולתו כדי להשית עליה רגולציה. כעת, יוצאים בכירי הממשל, ולא בפעם הראשונה, נגד האופן הבעייתי שבו מתייחסת הרשת החברתית להכחשת שואה. ליתר דיוק, הם דורשים ממנה לאסור את הפרסום של תוכן כזה לאלתר, או לפחות לנקוט בצעדים כלשהם בכיוון הזה, כפי שעשו לאחרונה טיק-טוק ויוטיוב.
אתמול, ביום השנה ה-75 לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, הצטרף לקריאה הזאת באופן רשמי מוזיאון אושוויץ בפולין. המוזיאון העלה לטוויטר קישור למאמר שפרסם אתמול ג'ונתן גרינבלאט, יו"ר הליגה נגד השמצה בארצות הברית (שהוא גם נכד לניצול שואה) ב-USA Today. בציוץ שהעלה המוזיאון נכתב באופן חד וישיר, "יום השנה ה-75 לשחרור אושוויץ הוא היום שבו פייסבוק צריכה לאסור הכחשת שואה".
במאמר המדובר, טוען גרינבלאט בין השאר כי "פייסבוק מאפשרת, באופן מודע לחלוטין, פרסום של תכנים מכחישי שואה על גבי הפלטפורמה שלה - מה שמשתווה בחומרתו לאנטישמיות. פייסבוק החליטה להתייחס לתכנים הללו כאל אינפורמציה כוזבת ולא כאל דברי שנאה - ולמרות הלחץ הציבורי עליה בעניין, היא מסרבת לאסור את זה. בפייסבוק חייבים להבין שהכחשת שואה היא אנטישמיות".
גרינבלאט מבקש להדגיש במאמר קבוצת פייסבוק מסוימת בשם "בחינה מחדש של השואה" (holocaust revision) וטוען שמנהליה מבטיחים "לשחרר אנשים משטיפת מוח של שנים בנושא השואה". בתיאור הקבוצה, אגב, נכתב כי מטרתה הוא "לחקור את מה שבאמת נעשה ליהודים בתקופת השואה: כמה אנשים מתו וכמה נשלחו לפלסטינה". לטענת גרינבלאט, קיומן של קבוצות מהסוג הזה מעודדות אנטישמיות שעלולה לבוא לידי ביטוי בפיגועים נגד יהודים, כמו זה שאירע בפיטסבורג, למשל.
מארק צוקרברג, מצדו, הודה עוד ב-2018 שביטויים של הכחשת שואה בפייסבוק עשויים להיות "פוגעניים ביותר", כלשונו, אבל למרות היותו יהודי בעצמו, הוא טען שפייסבוק לא יכולה לאסור אותם כיוון ש"יש דברים שאנשים אחרים מבינים לא נכון". כעת נותר לעקוב האם מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית הוותיקה יסרב גם למוזיאון אושוויץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה