דיגיטל וטק

נפגעי הקורונה: אמזון ביטלה השתתפותה בקונגרס המובייל בברצלונה

גם סוני, אמדוקס ואריקסון לא יקחו חלק בשל חשש מפני חשיפת העובדים לנגיף. כיצד מתכננות חברות העל להציג את חידושיהן?  

רועי בהריר-פרל | 
קונגרס המובייל בברצלונה (צילום מתוך האתר הרשמי של קונגרס המובייל בברצלונה)
השפעתו של נגיף הקורונה על תעשיית הטכנולוגיה העולמית ממשיכה להתרחב: חברות העל אמזון, סוני, אריקסון, אמדוקס, אל.ג'י ויצרנית הצ'יפים הממוחשבים Nvidia הודיעו שהן לא מתכוונות להשתתף השנה בקונגרס המובייל הבינלאומי, שצפוי להתקיים בברצלונה בין ה-24 ל-27 בפברואר - ועידת המובייל הגדולה והחשובה בעולם. זאת, על מנת למנוע מעובדיהן ולקוחותיהן חשיפה פוטנציאלית לנגיף.
הודעה זו באה לאחר שפורסם כי המצב הרגיש בסין לא יאפשר לאפל עמידה בזמנים של ייצור סמארטפונים ולכן עשוי ליצור פער בין הביקוש להיצע של מכשירי אייפון חדשים, ולאחר שאירועי תרבות וספורט גדולים באזור המזרח הרחוק בוטלו.
הצעד המאוד זהיר של החברות הללו מעיד על פאניקה בעצימות גבוהה למדי בתעשיית הטק האמריקאית, המנסה גם למנוע מחברות מקומיות שונות לעבוד עם החברה הסינית Huawei, שעתידה לבנות תשתיות לגלישה ברשת מהירה (5G) ברחבי העולם המערבי. יואווי, מצדה, טוענת ש"אין כל סכנה במוצרים" ומתכוונת להשתתף בקונגרס, כמתוכנן.
המעבר לרשת 5G צפוי להיות הנושא המרכזי שעליו יידברו בברצלונה וסביבו גם יוצגו כל החידושים וההמצאות של החברות השונות. אמזון, לדוגמה, הייתה אמורה להציג בו את חידושיה במגוון הפלטפורמות שלה - לרבות שירותי הענן ושירותי הרשת - בעידן הרשת המהירה והאינטליגנציה המלאכותית.
כעת, בעקבות ביטול השתתפותה בוועידה החשובה, לא ברור כיצד היא מתכוונת להעביר את המצגות הללו, שתוכננו במשך חודשים ארוכים. בשל ביטול ההשתתפות בכנס, אריקסון החליטה להתמקד באירועים קטנים לשווקים נפרדים כדי לפתור את העניין. בסוני, לעומת זאת, החליטו לשדר ביוטיוב את מסיבת העיתונאים שתוכננה לוועידה.
האירוע, כאמור, יתקיים כמתוכנן, אבל תיאסר אליו כניסתם של מבקרים מסין. מפעילת המובייל וקבוצת הלובינג GSMA הצהירה כי "למרות פרישתם של כמה חברות גדולות, באירוע ישתתפו יותר מ-2,800 מציגים אחרים והוא יהיה חזק ומעניין כמו בכל שנה". בנוסף, המפיקים מבטיחים שבמהלך האירוע תהיה הקפדה יתרה על ניקיון באזורים הציבוריים ועל טמפרטורה נכונה, ושמצבת הרופאים באירוע תוכפל. אגב, אל דאגה: עד שרשתות 5G יגיעו לישראל, אפשר להניח, באופטימיות זהירה, שווירוס הקורונה ימוגר זה מכבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה