דיגיטל וטק

דור 5: משרד התקשורת הכין תוכנית תמריצים לחברות הסלולר

חברות הסלולר אמורות להשקיע כשני מיליארד שקל בשנים הקרובות בפרישת רשת דור 5. משרד התקשורת מתכנן לתת להן מענקים גבוהים, על בסיס כל הקודם זוכה.
אייס | 
מגדל תקשורת (צילום Pixabay)
מי שתפרוש אנטנות מהר יותר – תקבל מענק גבוה יותר: נציגי משרד התקשורת הגיעו בחמישי האחרון לכנס החדשנות האורבנית "מוני אקספו" בגני התערוכה, כדי לשכנע את ראשי העיריות להסיר את החסמים לפרישת רשת דור 5.
חברות הסלולר אמורות להשקיע שני מיליארד שקל בשנים הקרובות בפרישת רשת דור 5, ויידרשו להגדיל את מספר האנטנות בכ-30 אחוז. הרשת החדשה אמורה להעניק לאזרחי ישראל פס רחב שיעביר קיבולת גדולה יותר של נתונים פר שניה.
המשמעות היא ששידורים חיים בטלוויזיה יעברו בדיליי קטן בהרבה; העיריות יוכלו להתקין על הרמזורים מצלמות שמספקות בזמן אמת דיווחים על עומסי תנועה; ובתי חולים יוכלו ליישם פתרון שיעביר בשניות את המידע לרופאים.
במשרד התקשורת טוענים שלמרות ההוצאה הכספית הכבדה הנדרשת, הפרישה החדשה תשתלם לחברות הסלולר מכיוון שההוצאות התפעוליות של הרשתות יהיו נמוכות יותר מאשר המשך תיחזוק הרשתות הישנות.
אז איך זה יעבוד? מי שיגיע ראשון ליעד של פרישת 250 אתרים של דור 5, יקבל מענק יותר גדול. המענק המצטבר הוא כ-200 מיליון שקל ויכול להיות מחולק בין מספר שחקנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה