דיגיטל וטק

אפקט קורונה: שוק ה-PC צפוי להתכווץ השנה באופן משמעותי

המגפה לא פוגעת רק בבני אדם: אם התפשטות הקורונה תיעצר, שוק המחשבים האישיים יצטמק ב-3.4%. אם לא, צפויה צניחה של לא פחות מ-8.8% משוויו
רועי בהריר-פרל | 
קורונה וירוס (צילום פייסבוק)
מבחינת שוק המחשבים האישיים, הווירוס הסיני עשוי להתברר כמכה של ממש: על פי ניתוח אנליטי של "קאנאליס", צפויה התכווצות של בין 3.4 ל-8.8 אחוז בשוק המחשבים האישיים במהלך השנה הקרובה, כשהמספרים תלויים באופן שבו ימשיך הווירוס להשפיע על כלכלת העולם. בסין, המצב מן הסתם גרוע אף יותר: שוק המחשבים האישיים צפוי להצטמק שם השנה ב-12.2% (בתרחיש פסימי של המשך השתוללות הווירוס במדינה).
חשוב לציין שעם המעבר של רבים מאיתנו למחשבים ניידים, לטאבלטים ולסמארטפונים, חלה ירידה מסוימת במכירות המחשבים האישיים - מה שנקרא PC. האחרונים אמנם לא עומדים להיעלם מחיינו בעתיד הקרוב, שכן הם עדיין מהווים שוק מרכזי בקרב מקומות עבודה משרדיים וגיימרים, אבל דעיכתם ההדרגתית והפיכתם לשחקני משנה בתעשייה נראית בלתי נמנעת. מכל מקום, הווירוס והחשש מפני התפשטותו גורמים להאטה במכירות ולעיכובים רבים בייצור ובהפצה של מוצרי אלקטרוניקה וחלקיהם.
יצרני ומשווקי ה-PC צריכים להיות מוכנים להתמודדות עם ימים אפרוריים. אם בשנה שעברה שווי השוק שלהם עמד על 396 מיליון דולר, הרי שהשנה הוא צפוי לעמוד על 362 עד 382 מיליון דולר בלבד, כשהרבעון הראשון והרבעון השני חזויים להיות הקשים ביותר. התייצבות מסוימת בשוק צפויה במאי, ולאחר מכן, לאורך הרבעון הרביעי, תגיע התאוששות של ממש. זאת במקרה שסיפור הקורונה לא ימשיך להטריד את האנושות. את האפשרות השנייה - התפשטות כלל-עולמית של הנגיף והתמוטטות כלכלית - עדיף להדחיק בינתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה