דיגיטל וטק

עם חוב של מיליארדים: חיים סבן נפרד מהשליטה ביוניוויז'ן

לפי העסקה נאמד ערכה של יוניוויז'ן בפחות מ-10 מיליארד דולר, כולל חוב של 7.4 מיליארד. סבן, שקנה את השליטה ב-2007, יצא עם תגמול נמוך בהרבה מזה שצפה

אייס | 
חיים סבן וסיימון קאוול (צילום יחצ)
חברת המדיה דוברת הספרדית יוניוויז'ן - הידועה בעיקר בזכות רשת השידור שלה - הודיעה על מכירת 64% ממניותיה לחברות המשקיעים Searchlight Capital Partners ו-Forgelight. המוכרים כוללים מספר קבוצות ניהול הון, וביניהן Saban Capital Group שנמצאת בבעלות המיליארדר חיים סבן.
החברה דוברת הספרדית נתפסה כהימור חכם ב-2007, כשמספר דוברי הספרדית באמריקה נמצא בעלייה והמפרסמים ניסו להגיע אליהם. באותה שנה קנה סבן את השליטה, אך עם נפילת מספר צופי הטלוויזיה ועם נוכחות דיגיטלית אנמית, יוניויז'ן המשיכה לסבול מבעיות.
מי שיהיה המנכ"ל החדש של יוניוויז'ן הוא ווייד דייויס, מייסד פורג'לייט וסמנכ"ל הכספים לשעבר של ויאקום. החברה המקסיקנית Grupo Televisa שמספקת ליוניוויז'ן זכויות בלעדיות לספריית התוכן שלה, תמשיך להחזיק ב-36% מהמניות, כך לפי יוניוויז'ן. סרצ'לייט ופורג'לייט צפויות לשלם ביחד 800 מיליון דולר, על פי אנליסטית חברת CreditSights אשלי טיילור.
לפי העסקה נאמד ערכה של יוניוויז'ן בפחות מ-10 מיליארד דולר, כולל חוב של 7.4 מיליארד. המשמעות היא שסבן, שהוביל את קבוצת המשקיעים הפרטיים לרכישת החברה בקנייה ממונפת על פי שווי של 13.7 מיליארד דולר ב-2007, יצא ממנה עם תגמול נמוך בהרבה מזה שצפה. ערכה היורד של החברה נובע מטבעו הלא יציב של תחום המדיה בעשור האחרון, שהוביל לכמה שנים קשות עבור יוניוויז'ן.
החברה ניסתה לצאת להנפקה בפעם הראשונה ב-2015, אך החליטה לדחות אותה עקב המצב הקשה של מניות המדיה באותו זמן. ב-2017 דחתה החברה הצעת קנייה של דיסקברי תמורת 12 מיליארד דולר, ובחרה לצאת להנפקה ב-2018, אלא שגם ההנפקה הזו בוטלה אחרי שלא הושגה הערכת הערך של 20 מיליארד דולר, שהייתה מאפשרת למשקיעים לצאת ממנה ברווח. לבסוף, בקיץ האחרון, נראה היה שהחלומות על תגמול גדול נגוזו לגמרי, כאשר המשקיעים החלו לחפש אחר קונה.
הונו של סבן (75) מוערך ב-3.4 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום ה-143 ברשימת עשירי ארצות הברית.
תגיות חיים סבן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה