דיגיטל וטק

הקלה למפרסמים: אפל תתיר לאפליקציות לשלוח "פושים"

במקביל, החברה מודיעה שמעתה והלאה אין כניסה לאפליקציות דייטינג ש"לא מעניקות חוויה איכותית". תגובות זועמות של משתמשי אפל כבר החלו להיערם - חלקן מלוות באיומי עזיבה לטובת אנדרואיד
רועי בהריר-פרל | 
הלוגו של אפל (צילום ויקיפדיה)
בימים שבהם כל ענקיות הדיגיטל מקשיחות עמדות ותקנונים בנוגע לשמירה על פרטיות הגולשים, מגבילות את המפרסמים במגוון דרכים ומונעות מהם שימוש בכלים מסוימים של איסוף וניטור מידע אישי, קצת מפתיע לגלות שדווקא אפל - החברה המחמירה והדקדקנית ביותר בנושאים הללו - לוקחת צעד אחורה. השבוע הודיעה החברה של טים קוק שמעתה והלאה היא מתירה לאפליקציות באפ-סטור לשלוח ללקוחותיה מודעות פרסומיות בצורה של הודעות פוש. 
תגובות זועמות של משתמשי אפל לידיעות על כך כבר החלו להיערם - חלקן מלוות באיומי עזיבה לטובת אנדרואיד (אף על פי שאנדרואיד מתירה שליחת מודעות בפוש כבר שנים) - אולם בחברה לא מתכוונים בינתיים לבטל את ההיתר למפרסמים ואת הגזירה ללקוחות. שליחת מודעות פרסומיות מהאפליקציות תתאפשר, כמובן, רק במידה שהמשתמש ילחץ על "אישור", אבל עדיין, מדובר בהקלה משמעותית עבור מפרסמים, שיכולים כעת "לתפוס" את הלקוחות הפוטנציאליים שלהם באופן אקטיבי - בזמן ובמקום הנכון. 
ואולם, לצד ההקלה הזאת, הכריזה אפל באותה הזדמנות גם על כמה החמרות. אחת מהן קובעת שאפ-סטור צפויה מעתה לחסום את הכניסה לאפליקציות שמסווגות כ"דייטינג" וכ"חיזוי העתיד" ואינן מעניקות "חוויה מיוחדת ואיכותית" למשתמש, כלשון החברה. בנוסף, ייאסר על האפליקציות שניתנות להורדה באפ-סטור לעשות שימוש בשאלות מכוונות בתבניות קבועות כדי לקבל משוב ממשתמשיהן. למעשה, אפל תחייב את האפליקציות להשתמש בממשק תכנות היישומים (API) שלה בלבד כדי לאסוף ביקורות ודירוגים - ותאסור שימוש בכל ממשק אחר. לטענת החברה, המהלך נועד, בין השאר, כדי למנוע מהגולשים את חוסר הנוחות שביציאה מהאפליקציה לצורך משוב - זאת, כמובן, על חשבון הנוחות של המפרסמים. 
במילים אחרות, הממתק הקטן שאפל מעניקה למפרסמים עם הודעות הפוש מוגש לצד מגוון חמוצים. בכל זאת, אפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה