דיגיטל וטק

מנזקי הקורונה: מערכות זיהוי הפנים לא פועלות עם מסכת הגנה

מתברר כי לא ניתן לשחרר את האייפון מנעילה כשמסכה מסתירה את הפנים, וחמור מכך - קל מאוד לשטות כך במצלמות האבטחה. כעת רבים ממשתמשי האייפון דורשים מאפל להשיב את טכנולוגיית הזיהוי הקודמת

רועי בהריר-פרל | 
מסכת פנים (צילום Juraj Varga from Pixabay)
הכאוס שמייצר וירוס הקורונה ברחבי העולם גורם, בעקיפין, גם לבעיות אבטחה חמורות. מדינות שונות - ביניהן סין, ארצות הברית, אוסטרליה ודרום אפריקה - עושות שימוש במערכות לזיהוי תוויי פנים (Facial Recognition System), שמותקנות במצלמות אבטחה באזורים ציבוריים הומים ומסייעות לאתר חשודים למיניהם ביתר קלות.
מערכות דומות פועלות בשנים האחרונות גם  בסביבת המובייל, כשהשחקנית המרכזית בתחום היא אפל, עם פייס ID - שירות שמותקן בחלק ממכשירי האייפון ומבוסס על זיהוי תווי פנים לצורך פתיחת המכשיר מנעילה, העברת כספים וגישה לתוכן פרטי. 
הבעיה היא שהטכנולוגיה המתקדמת הזאת פוגשת בימים אלה מיליוני אזרחים בעשרות מדינות שנדרשים, מתבקשים או מבקשים להעביר חלק ניכר מיומם כשהם עטויי מסכות הגנה לפנים. האם המסכות האלה מסייעות להורדת סיכויי ההידבקות? הדעות בנושא עדיין חלוקות, אבל הן ללא ספק מסייעות להורדת הסיכוי שמערכת לזיהוי תוויי פנים תזהה את מי שחובש אותן. לא ניתן לשחרר את האייפון מנעילה כשאת הפנים מסתירה מסכת קורונה - וחמור מכך: קל מאוד לשטות כך במצלמות האבטחה. 
בסין, הבעיה צצה כשמערכות של זיהוי תווי פנים הוצבו בכניסות לאזורים המבודדים כדי לנסות לסייע לתושבי האזורים הללו להגיע הביתה ללא עיכוב מיותר. המערכת לא הצליחה לזהות את התושבים שחבשו מסכות, מה שהגביר את התורים, הלחץ והאנדרלמוסיה במעברים. 
בימים אלה עובדים בסין במרץ, כחלק מהמאמץ הלאומי להתמודד עם המגפה, על פיתוח של פתרונות אלגוריתמיים לזיהוי תווי פנים גם כשחצי מהן מוסתרות במסכה - ולפחות חברה סינית אחת, ענקית האינטליגנציה המלאכותית SenseTime, הודיעה כי הפתרון כבר בידיה ושכבר בימים הקרובים ניתן יהיה להטמיע אותו בכל המצלמות העירוניות ובאלה שמוצבות במעברים שבין האזורים המבודדים. 
הבעיה השנייה עם המסכות והמערכת לזיהוי פנים - זו של משתמשי פייס ID באייפון - בטלה בשישים לעומת האפוקליפסה המתרחשת לנגד עינינו, אבל מתברר שהיא מציקה להרבה מאוד אנשים: שירות הלקוחות של חברות הסלולר בסין מוצף במאות אלפי תלונות על כך שהפיצ'ר הנוח לא עובד, מה שמונע ממשתמשי אייפון לבצע עסקאות, למשל. רבים מהם דורשים כעת מאפל להשיב את טכנולוגיית הזיהוי הקודמת, של טביעת האצבע, שהוסרה עם המעבר לזיהוי פנים. 
וגם: איך להתל במערכת לצרכים פחות תמימים
אחד הפתרונות היותר יצירתיים לכך (שגם הפך לוויראלי) שייך לאמנית ולאושיית הרשת הצעירה Danielle Baskin, שביוזמתה המבריקה יצרה מסכות הגנה שמודפסים עליהן צילומים של פנים אנושיות, כאלה שפייס ID יכולה לזהות ולאמת. מדובר, אגב, בזיהוי פנים של מישהו אחר, "אדם כללי" שאינו המשתמש עצמו, כך שהמסכה יכולה לשמש גם כדי להתל במערכת לצרכים פחות תמימים. בסקין יצרה מאות מסכות עם חצאי-פרצוף שונים, הציעה אותן למכירה והוצפה באלפי הזמנות, בעיקר מסין, למאות אלפי מסכות. סוג של פורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה