דיגיטל וטק

ביל גייטס התפטר מדירקטוריון מייקרוסופט

44 שנים אחרי שייסד את חלוצת ההייטק, האיש העשיר והנדבן הגדול בעולם מבקש לפנות לעצמו עוד זמן - לפילנתרופיה 
רועי בהריר-פרל | 
ביל גייטס (צילום ויקיפדיה)
מגפת הקורונה מכניסה דברים לפרופורציה וגורמת לרבים לתפוש את חייהם בדרך שונה ולחשב מסלול מחדש. אחד כזה הוא מייסד מייקרוסופט המולטי-מליארדר ביל גייטס, שהחליט, בעיצומו של המשבר העולמי, להתפטר מדירקטוריון החברה כדי לפנות לעצמו זמן לפעילות פילנתרופית בנושאים שונים, לרבות כאלה שקשורים לבריאות, לחינוך, לפיתוח מדינות עולם שלישי ולמאבק נגד ההתחממות הגלובלית. 
גייטס, כידוע, הוא גדול נדבני ההייטק בכל הזמנים. סך תרומתו לגופים השונים מוערך בכ-7 מיליארד דולר בשנה. לאחרונה, כפי שפורסם ב"אייס" קרן ביל ומלינדה גייטס שיתפה פעולה עם קרן צ'ין-צוקרברג, הקרן של מייסד פייסבוק ושל אשתו פרסיליה, בתרומה של עשרות מיליוני דולרים לפיתוח של מערכת לזיהוי מהיר של התפרצות המחלה במדינות לא מפותחות. 
כעת, נראה שבכוונתו של גייטס, שיישאר בזמן הקרוב בתפקיד יועץ טכני למייקרוסופט, לבקשתו של המנכ"ל הנוכחי, סאטיה נאדלה, להרחיב את מעגל התרומות שלו אף יותר. 44 שנים לאחר שייסד את חברת הענק - חלוצת המהפכה הדיגיטלית שהונפקה ב-1986 ושווה היום 1.21 טריליון דולר - הוא חש צורך, לדבריו, לצאת לדרך חדשה.
מאז שעזב בשנת 2014 את תפקיד המנכ"ל, הלך גייטס והתרחק מהחברה בהדרגה, אבל כעת מדובר בצעד משמעותי במיוחד של מי שבסוף שנת 2019 הפך שוב לאדם העשיר בעולם, כשהדיח מהמקום הראשון את ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. 
"החברה תמשיך להיות חלק מחיי", אמר גייטס עם החלטתו לעזוב ונשמע אופטימי לגבי ההמשך, "אני מאמין מאוד בתהליך שמייקרוסופט עוברת עכשיו ובטוח בדרכים שבהן היא מתכננת להמשיך לסייע לעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה