דיגיטל וטק

האיחוד האירופי פנה לנטפליקס בבקשה לבטל את ה-HD

על רקע זינוק של כ-50% בתעבורת האינטרנט וחשש שהרשתות לא יעמדו בעומס, פונה האיחוד האירופי לנטפליקס בבקשה להוריד את איכות השידור. גם בארה"ב קיים חשש שספקיות התקשורת לא יעמדו בעומס
מערכת אייס | 
נטפליקס (צילום לוגו)
​האם עכשיו גם ה-HD בסיכון? בקשה חריגה נרשמה אמש (ה') מצד האיחוד האירופי כלפי נטלפיקס להוריד את איכות הצפייה מ-HD לרגילה. על רקע סגירת בתי ספר ומקומות עבודה בכל העולם, קיים חשש לעומס חריג על האינטרנט שכן תעבורת האינטרנט והשימוש בשירותי סטרימינג גדלה משמעותית. 
האחראי בנציבות האירופית על השוק המקומי, תיירי ברטון, צייץ אתמול כי הוא שוחח עם מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס, בנושא, וקרא למשתמשים להוריד בעצמם את איכות הצפייה בשירותים כאלה. ברטון פירסם שוב הודעה מטעמו וחזר על הבקשה בפני חברות התקשורת. "לכולנו אחריות משותפת להבטיח שהאינטרנט יפעל באופן חלק במהלך המלחמה נגד התפשטות הנגיף", הוא כתב.
בינתיים, דובר מטעם נטפליקס אמר ל-CNN: "הנציב ברטון צודק בכך שהדגיש את החשיבות להבטחת המשך הפעולה החלקה של האינטרנט במהלך תקופה קריטית זו". לפי נטפליקס, בכמה מקרים היא כבר ערכה התאמות באיכות הצפייה. ברטון פירסם את הבקשה אחרי שחברת התקשורת וודהפון אמרה כי נרשם זינוק של 50% בתעבורת הרשת בחלק מהמדינות באירופה. וודהפון היא ספקית הסלולר השנייה בגודלה בעולם, ויש לה כ-120 מיליון לקוחות ב-12 מדינות באירופה. החברה לא ציינה באילו מדינות נרשם הזינוק.
"לנגיף הקורונה יש השפעה משמעותית על השירותים שלנו בעקבות צמיחה בביקושים לרשת", מסרו מוודהפון. "אנחנו צופים שמגמת הגידול בשימוש בדאטה תימשך לאחר שראינו גידול של 50% בכמה מדינות". גם בארה"ב דווח של גידול משמעותי בשימוש ברשת האינטרנט, וקיים חשש שספקיות התקשורת לא יעמדו בעומס. "זה יהיה מבחן עצום לרשתות התקשורת שלנו", אמר בלייר לוין, לשעבר ראש נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב.
לטענת לוין, הגידול בתעבורת האינטרנט באיטליה הגיע ל-70% ובצרפת ל-30%, ובקרוב יירשמו נתונים דומים גם בארה"ב. ספקיות התקשורת בארה"ב אמרו שהן עוד לא חוו עלייה משמעותית בתעבורת הרשת, אך אמרו שהן נערכות לגידול הצפוי בשימוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה