דיגיטל וטק

אמזון ביטלה משלוחים חינם לישראל בגלל הקורונה

ענקית הקמעונאות ביטלה את המבצע שהחל בנובמבר האחרון במסגרתו שלחה חבילות חינם לישראל בקנייה מעל 49 דולר. מה הסיבות לשינוי המדיניות?  
מערכת אייס | 
אמזון (צילום Unsplash)
החל מאתמול (שבת) אמזון ביטלה את המשלוחים החינמיים לישראל בהזמנות של מעל ל-49 דולר. מדובר במבצע שהחל בנובמבר האחרון אך התברר כהטבה קבועה. אולם כעת, בצל המשבר, ההטבה בוטלה.
הטבה זו עודדה צרכנים ישראלים רבים להשתמש בפלטפורמה. עם התפשטות הנגיף, התיקו הצרכנים הישראלים את נטייתם לעלי אקספרס הסיני, אשר המכירות בו צנחו במעל ל-70%, והמירו אותן באמזון. כך, למשל, במהלך חודש פברואר חלה עלייה של 84% בכמות העסקאות באמזון לעומת החודש המקביל ב-2019, ונרשם גידול של כ-72% בכמות הקונים באתר.
בעוד שלפני המשבר היה נראה כי אמזון מרחיבה את הנוכחות שלה בארץ, ובאמצעות הטבה מעין זו פונה ללב ולכיס הצרכנים, כעת נראה כי המדיניות השתנתה. גורמים המעורים בפלטפורמה מסבירים כי הסיבה לכך היא ככל הנראה זינוק בעלויות המשלוחים שהתייקרו עם סגירת השמיים בישראל, שכן טיסות מטען עדיין פעילות אך בהיקף קטן יותר. 
סיבה נוספת לביטול טמונה בכך שלאמזון אין מחסנים לוגיסטיים בישראל. אמזון משמשת בעיקר כפלטפורמת סחר למוכרים מקומיים אך אינה מספקת מוצרים ישירות לצרכנים הישראלים. על כן, לאור החשש ממחסור במוצרים חיוניים, קיימת רגולציה פנימית כעת במדינות רבות האוסרת לייצא מוצרים אלה אל מחוץ למדינה, רגולציה שאמזון כפופה אליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה