דיגיטל וטק

האם הפלטפורמה שפותחה בת"א תנגוס ב-Zoom?

עם הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה, Vonage מציעה פלטפורמה חינמית לשיחות ועידה בוידאו שזמינה בקישור ישיר וללא צורך בהרשמה או הורדת אפליקצייה. עם תחילת המשבר בישראל, הפכה המערכת נפוצה גם במד"א
בועז גולדברג | 
פלטפורמת שיחת הוידאו של Vonage (צילום יח"צ)
שוק שיחות הוועידה בוידאו חווה צמיחה אדירה בעקבות הקורונה. התקופה הנוכחית מתאפיינת בעבודה מהבית, ובעקבותיה בהתגברות של שיחות הוידאו לצרכים שונים. וכך, בשעה שרבים כבר משתמשים באפליקציית Zoom, מסתבר שאחת הפלטפורמות המרכזיות שצומחות בעולם מפותחת אצלנו, בתל אביב.
חברת Vonage נוסדה ב-2001 בארה"ב ומעסיקה כ- 2,000 עובדים. מרכז הפיתוח של Vonage בישראל מנוהל בידי שגיא דודאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות הגלובלי. לפני כשנה וחצי גייסה החברה  האמריקאית 80 עובדים למרכז הפיתוח שלה בישראל. Vonage ישבה תחילה ברעננה, ובשלהי 2018 עברה למגדלי אלון בת"א. המעבר בוצע בשל ההתרחבות המואצת של החברה בארץ. מדובר בספקית שירותי תקשורת מבוססי ענן, המיועדים ללקוחות ארגוניים ולמפתחים. היא אחת הגדולות מסוגה בארה"ב, עם הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה. בין לקוחות החברה נמנים אובר, WeWork, KLM, Airbnb ועוד.
בחזרה להווה, Vonage, כאמור, פיתחה פלטפורמה חינמית לשיחות ועידה בוידאו שתתחרה בזום. כחלק מכך, תציע Vonage פלטפורמה חינמית לשיחות ועידה בוידאו הזמינה בקישור ישיר וללא צורך בהרשמה או הורדת אפליקציה ייעודית. בחברה מדווחים על עלייה חדה בביקוש ובשימוש בפלטפורמות הוידאו שהיא מציעה. יתרה מכך, עם תחילת המשבר בישראל התחילו גם במד"א לעשות שימוש במערכת הוידאו של Vonage. זו הוטמעה לתוך המוקד, בכדי לאפשר ניתוב שיחות של חולים פוטנציאליים לשיחת אבחון מרחוק בוידאו עם רופא במוקד, דבר שחוסך יציאה מהבית לצורך בדיקה ומונע הדבקה מיותרת.
מהזווית של אבטחת מידע, יתכן ול-Vonage יש יתרון משמעותי על Zoom. מחברת אבטחת המידע ESET  מסרו כי "זום מציינת במדיניות הפרטיות שלה כי היא אוספת את המידע הרחב הזה על המשתמשים במטרה לספק את החוויה הכי טובה בעת שימוש במוצרים שלה. בכל מקרה, אנו תמיד מעודדים משתמשים להבין ולדעת מהם תנאי הפרטיות של אפליקציות ושירותים אשר משתמשים בהם. אנחנו בעיקר מקווים כי החברה תשמור על אחריות כלפי המידע של המשתמשים הרבים אשר עושים שימוש רב בימים אלו בפלטפורמה זו.
"חשוב כי עסקים וארגונים אשר עושים שימוש בימים אלו בזום, ישקלו ברצינות את היתרונות והחסרונות של שימוש בכלי זה, ואולי אפילו יבדקו אלטרנטיבות שאינן בודקות ועוקבות באופן כה משמעותי אחר המשתמשים שלהם. בכל מקרה, אנחנו ממליצים כי תוודאו שהתוכנה הזו כבויה כשאינכם משתמשים בה". 
"הימים הקשים שעוברים על העולם דורשים גם מחברות לייצר במהירות מוצרים שיענו על הצרכים החדשים שהתפתחו בתקופה זאת" מסר שגיא דודאי, מנכ"ל Vonage בישראל. "לכן החלטנו לייצר במהירות מענה יעיל לכל אותם אנשים שמעוניינים לשמור על קשר עם אחרים, בין אם מסיבות אישיות ובין אם מקצועיות. חוץ מכך שמערכת שיחות הוועידה בוידאו מוצעת כרגע ללא תשלום, הגדולה שלה היא בנגישות שלה, שלא דורשת התקנת יישומים אלא רק לחיצה על לינק ייעודי, מה שמהווה אפשרות נוחה וזמינה לכל סוגי המשתמשים החדשים שהצטרפו לעולם שיחות הוידאו רק בימים האחרונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה