דיגיטל וטק

חדש בדיגיטל של כאן: מהדורות מונגשות ופישוט קולי

תאגיד השידור 'כאן' מעבה את מערך ההנגשה של מהדורות החדשות עבור אנשים עם מוגבלות והאזרחים הוותיקים. שידור המהדורה המרכזית בערוץ היוטיוב של כאן חדשות ילווה בשפת הסימנים, כאשר המתורגמן יופיע על חצי מסך
בועז גולדברג | 
כאן דיגיטל בשיתוף עם קרן משפחת רודרמן מרחיבים את מערך ההנגשה (צילום כאן תאגיד השידור הישראלי)
חטיבת הדיגיטל של כאן מרחיבה את מערך ההנגשה של שידורי החדשות לצופים עם מוגבלות. המהלך ייצא לפועל בשיתוף עם קרן משפחת רודרמן, הפועלת לקידום ושילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, וזאת על רקע משבר הקורונה המתמשך ולנוכח הצורך במתן עדכוני חדשות שוטפים למגוון רחב של אוכלוסיות בחברה הישראלית.
החל מהשבוע, יוגדל מערך ההנגשה של כאן חדשות ביוטיוב, המשדר מדי ערב את מהדורת "חדשות הערב" בהגשת דוריה למפל לצופים עם מוגבלות. שידור המהדורה המרכזית בערוץ היוטיוב של כאן חדשות ילווה בשפת הסימנים, כאשר המתורגמן יופיע על חצי מסך (במקום על שטח מצומצם בתחתית המסך כיום), וזאת כדי להגדיל את הנראות של התוכן החדשותי המונגש. בנוסף, המהדורה תועבר בפישוט קולי, שיתבטא בדיבור איטי ובשימוש בשפה פשוטה יותר. כלומר, רואים את המהדורה ושומעים פישוט לשוני של שתי מגישות המקריינות את המהדורה בשפה קלה, פשוטה ואיטית יותר.
בכך תונגש המהדורה לראשונה גם לצופים עם מוגבלות קוגנטיבית ולאוכלוסיות נוספות, כגון עולים חדשים וצופים מבוגרים. הפישוט הקולי יתבצע על ידי המכון הקוגניטיבי הישראלי של אגודת עמי. השידורים המונגשים ניתנים לצפייה בערוץ היוטיוב של כאן חדשות מדי ערב בשעה 20:00, וכן באתר וביישומון כאן. צפייה בשידורים תתאפשר בכל שעה, גם לאחר שידור מהדורת החדשות.
אלעד טנא, סמנכ"ל הדיגיטל של כאן תאגיד השידור, מסר: ״במיוחד בשעת חירום, כל אזרחי ישראל רוצים להתעדכן בחדשות ובהנחיות המשתנות. תאגיד השידור הישראלי שם לעצמו למטרה לאפשר לכולם נגישות לתכניו, וחטיבת הדיגיטל גאה לאפשר זאת מבחינה טכנולוגית עם שידורים מונגשים של המהדורה המרכזית לאוכלוסיות שונות. גם לאט ופשוט זו נגישות״.
שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן השותפה לקידום המהלך: "הנגשה חשובה בכל עת, אבל במיוחד בימים אלה, כאשר מיליוני ישראלים מרותקים לביתם ולמסכי הטלוויזיה. השקעה בשידורי חדשות, במדיה ובתוכן שיהיו נגישים לכל הקבוצות בחברה הישראלית היא דבר שמתבקש בישראל 2020. אני גאה על שיתוף הפעולה עם 'כאן', שהרימו את הכפפה בנושא ועושים איתנו היום צעד חשוב בקידום השוויון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה