דיגיטל וטק

מייסד זום: "אני מודה שפישלנו בשמירה על הפרטיות"

אריק יואן מגיב לטענות נגד ההצפנה הבעייתית של התוכן המועבר באפליקצייה הפופולרית בעידן הקורונה ומצהיר: "אני מצטער על כך מעומק לבי". בשלב זה תתמקד החברה רק בטיפול בנושאים הקשורים לפרטיות

רועי בהריר-פרל | 
זום (צילום freepik, Pixabay)
זמן קצר אחרי שהפכה לאחד הכלים העיקריים שמשמשים לתקשורת בין אנשים בעידן הקורונה, חטפה האפליקצייה "זום" מבול של טענות קשות בנוגע לאי שמירה על פרטיות המשתמשים. כעת, עם שוך הסערה, מגיב לטענות אריק יואן, המייסד והמנכ"ל של זום בבלוג באתר הבית של החברה, ולפני הכל מתנצל. "אני מודה שפישלנו בשמירה על פרטיות המשתמשים וגם על הפרטיות שלנו, בחברה, הוא כותב שם, "ואני מצטער על כך מעומק לבי". 
בנוסף, יואן מצהיר כי במהלך 90 הימים הקרובים זום תימנע מהוספה של פיצ'רים חדשים ותתמקד אך ורק בטיפול בנושאים שקשורים לפרטיות. זום תספק גם דו"ח שקיפות, בדומה לפייסבוק, לגוגל ולטוויטר, ובו תפרט, בין השאר, את דרישות הרשויות ממנה לקבלת מידע.
הדיווח הפך לנחוץ ביותר נוכח העובדה שזום היא האפליקצייה החברתית הפופולרית ביותר ב"עולם הקורונה", עם 200 מיליון "פגישות" יומיות. מדובר בהצלחה מסחררת של יואן והחברה שלו, אולם יחד עם ההצלחה, כאמור, הגיעו גם תלונות על פגיעה בפרטיות - בין השאר מהאף.בי.איי - לאחר שהתגלה כי החברה מעבירה פרטי משתמשים לפייסבוק. כתוצאה מכך, נפל ערך המנייה של זום בכמה עשרות אחוזים, לאחר שעשה קפיצה אדירה של 24% מאז ינואר. 
"לא יצרנו את המוצר בידיעה שבתוך שבועות ספורים כל אדם בעולם יתחיל פתאום לעבוד, ללמוד ולתקשר רק מהבית", אמר יואן, "יש לנו עכשיו כמות רבה של משתמשים שמפיקים מזום תועלת בדרכים רבות ולא צפויות, ובכך מעמידים אותנו באתגרים רבים שלא צפינו אותם". 
פרט לכך, זום התנצלה לאחרונה גם על כך שהטעתה את הציבור כשטענה שהשירות שהיא מציעה הוא שירות הצפנה מקצה-לקצה - מה שאומר, כביכול, שהתוכן שמועבר באפליקצייה נגיש אך ורק למשתתפים ב"פגישה". זאת, לאחר שמומחי סייבר הגיעו למסקנה שהקביעה הזאת אינה נכונה. 
"מעולם לא ניסינו לרמות את הלקוחות שלנו", כתב עודד גל, מנהל המוצר של זום, בבלוג של החברה. "עם זאת, אנחנו מסכימים שקיים פער בין ההגדרה המקובלת של 'קצה-לקצה' לבין האופן שבו אנחנו מצפינים את השיחות - ועכשיו אנחנו עובדים כדי לשפר את העניין הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה