דיגיטל וטק

התקלה נמשכת: "המגן" עדיין שולחת התראות מיקום שגויות

האפליקציה של משרד הבריאות, אשר אמורה לסייע לציבור ולהתריע על הצלבת מסלולים אפשרית עם חולים מאומתים, ממשיכה לשלוח נתונים שגויים. הסכנה המיידית: מי שצריך להיכנס לבידוד לא מודע לכך. משרד הבריאות: "התקלות מטופלות" 
רועי בהריר-פרל | 
תקלות באפליקציית מגן (צילום מתוך עמוד יוטיוב משרד הבריאות, Mabel Amber from Pixabay)
לפני כשבוע הועלו טענות רבות של משתמשים ביישומון "המגן" של משרד הבריאות בנוגע להתרעות שגויות שהמערכת שולחת להם. ההתרעות השגויות ששלחה האפליקציה הודיעו כי חולי קורונה שהו במקום מסוים בשעה מסוימת, אף על פי שבפועל הם לא היו בו, או שביקרו בו בשעה אחרת. 
האפליקציה שפותחה על ידי משרד הבריאות שומרת את מסלולי המשתמשים על המכשיר, מקבלת בזמן אמת נתונים על מסלולים מאומתים של חולי קורונה, ומצליבה את המידע. כתוצאה מההתרעות השגויות, אזרחים רבים נכנסו לבידוד ללא צורך, ולהפך, אזרחים שכן היו אמורים להיכנס לבידוד לא ידעו זאת והמשיכו להסתובב חופשי ולהגדיל את סיכויי ההפצה של הנגיף. 
בתגובה לתלונות אלה, משרד הבריאות מסר כי העניין בטיפול וביקש מלמעלה ממיליון איש שהורידו את האפליקציה וסברו כי מדובר היא מדויקת, "להפעיל שיקול דעת". כעת, יותר משבוע אחר כך, מתברר שהבעיה עדיין נמשכת. משתמשים באפליקציה עדיין מקבלים הודעות שגויות, או לכל הפחות לא מדויקות בנוגע למיקומים בהם שהו. 
מדוע התקלה החמורה עדיין לא תוקנה? במשרד הבריאות מסבירים כי האפליקציה תוקנה במהירות מכורח הנסיבות וכי "התקלות מוכרות ומטופלות. חלקן כבר תוקנו ומתבצע תהליך יום יומי לטיוב היישומון והמידע המוצג בו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה