דיגיטל וטק

וואטסאפ תגביל שליחת הודעות שעברו לפני כן ב-5 חשבונות

בעיצומו של משבר הקורונה, החברה מקשיחה מדיניות כחלק מהמאבק בהפצת פייק ניוז. במידה והודעה מסויימת עברה דרך חמישה חשבונות, לא ניתן יהיה להעביר אותה ליותר מנמען אחד – חשבון פרטי או קבוצה
רועי בהריר-פרל | 
פייק ניוז בוואטסאפ (צילום freepik, pexels)
המדיניות של וואטסאפ בנוגע להודעות שרשרת הולכת ומקשיחה עם הזמן - וכעת, בעיצומו של משבר הקורונה היא עולה שלב נוסף במאבק נגד הפצת פייק ניוז ודיס-אינפורמציה: על פי החלטה חדשה, החל מהיום, במידה והודעה מסויימת עברה דרך חמישה חשבונות, לא ניתן יהיה להעביר אותה ליותר מנמען אחד – חשבון פרטי או קבוצה. 
המהלך הנוכחי של וואטסאפ מגיע לאחר שמנהליה הבינו כי בתקופת משבר הקורונה, פלטפורמת התקשורת החזקה ביותר בעולם כיום, עם 2 מיליארד משתמשים רשומים, היא מקור מרכזי להפצת דיס-אינפורמציות וקונספירציות. 
מן הסתם, הצעד נעשה גם נוכח העובדה ש-WHO (ארגון הבריאות העולמי) קבע לאחרונה שהפצה של מידע שגוי היא "בעיה קשה" ודרש מהרשתות החברתיות לטפל בעניין בנחרצות וביסודיות. 
מדובר מבחינתה של וואטסאפ בעליית מדרגה: בהתחלה ניתן היה להעביר הודעות למספר לא מוגבל של נמענים, אולם בהמשך הגבילה החברה את ההפצה ל- 250 נמענים וקבוצות. על פי החלטת החברה ב-2018, ההעברה הוגבלה לעד 20 נמענים, אך בעקבות האשמת החברה בהפצת מידע כוזב, בינואר 2019 הוגבל מספר הנמענים ל-5 בלבד. כעת, כאמור, ניתן יהיה להעביר רק לנמען אחד.
בחברה טוענים שהמגבלות הקודמות שהוטלו על הודעות שרשרת הביאו לירידה של 25% בהיקף העברת ההודעות ביישומון. כעת המטרה היא להוריד את ההיקף עוד יותר, ולשם כך מפצירה החברה במשתמשים לדווח את חדשות כזב כשהם נתקלים בכאלה. וואטסאפ לא ציינה האם ההחלטה החדשה תקפה גם לגבי חשבונות עסקיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה