דיגיטל וטק

אינסטגרם, גוגל ומיקרוסופט עם כלים טכנולוגיים למאבק בקורונה

מייסדי אינסטגרם יצרו כלי לניתוח הפצת הנגיף, מיקרוסופט פיתחה בוט שמעודד מחלימים לתרום פלזמה וגוגל מכוונת בעלי סימפטומים לעמדות בדיקה. בינתיים, אפל חווה האטה במכירות ויש מי שסבור שכדאי למכור את מניותייה 
רועי בהריר-פרל | 
טכנולוגיה במאבק בקורונה (צילום pixabay)
משבר הקורונה לא בהכרח פוגע בענקיות הטכנולוגיה והסייבר באופן ישיר - במיוחד כשמדובר בחברות של מוצרי דיגיטל ואונליין, שכן ציבור רב זקוק להן ביתר שאת כשהם סגורים בבית. מכיוון שחלק נכבד מהאסטרטגיה המובנית של חברות הייטק גדולות ממילא מוקדש לתחזוק של תדמית ציבורית חיובית, למשל באמצעות מתן שירות חיוני לקהילה, זה בדיוק מה שמותגי הענק של תעשיית הדיגיטל עושים בימים חשוכים אלה. 
מייסדי אינסטגרם יוצרים מערכת שמנטרת את הפצת הקורונה 
קווין סיסטרום ומייק קרייגר שעזבו לאחרונה את פייסבוק, פיתחו אתר בשם rt.live שמאפשרת לעקוב אחר מצב התפשטות הקורונה בכל מדינה בארצות הברית. ליתר דיוק, המערכת בודקת את ה-rt (מספר האנשים הממוצע שחולה קורונה אחד מדביק) של כל מדינה בכל רגע נתון. נתון זה מאפשר מעקב אמין על מידת היעילות של המדינות השונות בהתמודדותן עם התפשטות הנגיף. 
במובנים רבים הפיתוח של הכלי נעשה בתוך אינסטגרם עצמה: סיסטרום עסק בתקופתו בחברה בעיקר בחקר של ויראליות, בזמן שתכנן את המערכת השיווקית שהביאה את אינסטגרם להמונים. כן, כעת מתברר שיש גם אספקטים חיוביים ואף חיוניים, לעובדה שרשתות חברתיות עוקבות אחרינו באדיקות. 
קראו עוד ב-ice
מיקרוסופט משיקה "פלזמה-בוט" כדי לעודד למחלימים לתרום פלזמה 
טיפול בפלזמה - נוזל בגוון צהבהב שזורם בכלי הדם - משמש כדרך התמודדות עם מגפות לאורך ההיסטוריה: הפלזמה של אנשים שהחלימו מכילה נוגדנים לנגיף ומוזרקת לחולים כדי להאיץ את תהליך ההחלמה. היוזמה של מיקרוסופט, בשיתוף עם כמה חברות פארם בארצות הברית, היא כלי בשם "פלזמה-בוט" - צ'אט בוט שמציג בפני הגולשים שאלות שונות במטרה לגלות אם הם עונים לקריטריונים הנדרשים לתורם פלזמה במלחמה בקורונה. במידה שכן, הבוט מספק לאותם תורמים פוטנציאליים מידע על הפרוצדורה שעליהם לעבור ועל נקודות ההתרמה הקרובות לביתם.  
גוגל מכוונת חולים פוטנציאליים לעמדות בדיקה
בשבועות האחרונים כשמקלידים בגוגל את המילה coronavirus, או כל דבר אחר שקשור למגפת הקורונה, מתקבלת, לצד תוצאות החיפוש, "התראה בנוגע לנגיף הקורונה" במסגרת נפרדת. תחתיה, מופיעים מספר לינקים שמובילים למידע מקיף, מאומת ואמין על הווירוס, כמו גם על דרכי ההידבקות, על אמצעי ההגנה ועל סימפטומים למחלה. בנוסף, ניתן להגיע מהמידע לסטטיסטיקה מדויקת בנוגע לכמות הנדבקים, המונשמים והמתים בכל מדינה. 
כעת מצטרף למידע שירות ייחודי לתושבי ארצות הברית שמנגיש לגולשים המבקשים להיבדק, מידע על עמדות הבדיקה הקרובות לביתם באמצעות צ'טבוט שאליו הם מנותבים. ייתכן שבקרוב השירות יורחב למדינות נוספות בעולם. 
בינתיים, כדאי למכור מניות של אפל
בניגוד לחברות שפעילותן מתמקדת בשירותי רשת ומובייל, חברות המובייל עצמן - כולל אפל - חוות האטה של ממש במכירות לאורך החודשיים האחרונים. המצב קשה עד כדי כך שבנק ההשקעות גולדמן זאקס ממליץ עכשיו, באופן חריג מאוד, למכור את מניות אפל. 
ההמלצה מגיעה נוכח הצפי למכירות חלשות במיוחד של החברה בשני הרבעונים הראשונים של 2020 - מידע שעתיד להיחשף על ידי ב-30 באפריל. יש לציין כי מאז תחילת המשבר צנחה מניית אפל ב-14%, מתוכם 2% היום (א'). 
על פי הבנק, הצפי הוא להמשך ירידה במכירות של אפל במהלך המחצית הראשונה של השנה הנוכחית בקנה מידה של 24%, עד ליוני 2020. אנליסטים בכירים אחרים, אגב, ממליצים להחזיק את המנייה ולא למכור אותה, אבל עצם העובדה שגוף מרכזי כמו גולדמן זאקס יוצא בהכרזה מהסוג הזה, שעלולה לפגוע ביחסיו עם אפל, היא בשורה מרעישה ובעיקר נדירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה