דיגיטל וטק

עליבאבא משקיעה 28 מיליארד דולר בפיתוח שירותי ענן

כיום החלק של מחשוב הענן ברווחי החברה עומד על 7% בלבד, אבל בקרוב מאוד זה ישתנה. הסיבות: רווח שולי גדול ומשבר עולמי שמגביר עוד יותר את הביקוש העצום לשירות 
רועי בהריר-פרל | 
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום ויקיפדיה, אתר עליבאבא)
ענקית הקמעונאות ברשת עליבאבא, מבינה היטב לאן מועדות פניו של השוק הגלובלי. על כן, היא משקיעה סכום עתק של 28 מיליארד דולר בפיתוח שירותי מחשוב הענן שלה. 
תעשיית הדיגיטל, כידוע, הולכת ונעשית יותר ויותר תלויית ענן, ובמיוחד עכשיו, במהלך משבר הקורונה, כשמאגרים עצומים של מידע מצטברים נוכח המרת הפעילות במרחב הפיזי להעברת נתונים באמצעות הרשת. אימפריה הסינית שייסד המיליארדר השנוי במחלוקת ג'ק מא, מנצלת את המצב כדי להעמיד את מחלקת מחשוב הענן שלה, שנחשבת לגדולה ביותר בסין ולאחת החזקות והרווחיות במזרח הרחוק, בתחרות ראויה מול הענקיות האמריקאיות בתחום - גוגל, מיקרוסופט, אמזון ו-IBM. 
קראו עוד ב-ice
נכון לעכשיו, שירותי הענן של עליבאבא מהווים רק 7% מהכנסותיה, אולם הרווח השולי מהם גבוה מאוד בהשוואה לרווח מפעילות קמעונאית, מה שמהווה קטליזטור משמעותי נוסף לרצונה של החברה להמשיך להתפתח בכיוון הזה. 
כנראה שגם לכך שעליבאבא, וסין באופן כללי, "יסומנו" במהלך השנים הבאות על ידי שווקים רבים במערב, הייתה השפעה על המהלך הדרמטי: עליבאבא לא לוקחת סיכון ובונה לעצמה שוק חדש, למקרה של צניחה בהיקף פעילותה בתחום הקמעונאי. 
התוכנית בנוגע לחיזוק שירותי הענן כוללת בין השאר עיבוי מסיבי של מרכזי השרתים של החברה ב-21 מדינות בעולם, ופיתוח של שבבי בינה מלאכותית. על פי וויי-סרן לינג, אנליסט בכיר בבלומברג, "החברה צריכה להתמקד בצמיחה במספר הלקוחות, בהשקעה בתשתיות ובמוצרים שהיא מציעה - ולא ברווחיות. כרגע, בטווח הקצר, היא צריכה לשמור על איזון תקציבי". 
לדבריו של ג'ף זאנג, נשיא חטיבת המחשוב של עליבאבא, "על ידי הגדלת ההשקעות בתשתיות מחשוב ענן ובטכנולוגיה אנחנו מקווים להמשיך לספק שירותי מחשוב ברמה עולמית ולסייע למעבר לשירותים דיגיטליים בעולם שאחרי מגפת הקורונה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה