דיגיטל וטק

אמזון: הבלאגן חוגג בגלל המשבר, ג'ף בזוס חוזר לנהל את החברה

האיש העשיר בעולם והבעלים של ענקית הסחר התמקד בשנים האחרונות בתכנון פרויקטים לטווח הארוך ובפגישות מסביב לגלובוס. עם הזינוק ברכישות המקוונות הוא מפקח על הנעשה באמזון בשבע עיניים 
רועי בהריר-פרל |  2
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
משבר הקורונה מערער את פעילותן של ענקיות הטכנולוגיה ברחבי העולם, ומביא לתנודות בלתי צפויות בהיקפי הסחר. כעת הוא גם גורם כעת לג'ף בזוס, הבעלים של אמזון והאיש העשיר בעולם, לקחת את המושכות לידיים. 
על פי פרסומים שונים, בזוס שב בימים האחרונים לניהול השוטף של ענקית הסחר המקוון, לאחר שנים ארוכות בהן שמר מרחק מתפקידי הניהול. במהלכן, טייל בזוס בעולם עם זוגתו לורן סאנצ'ז ועסק בפיתוח של פרויקטים ארוכי טווח. 
אמזון נוהלה בשנים האחרונות באופן שוטף בידי שאר חברי מועצת המנהלים שלה, לרבות נשיאי החברה רוזלינד ברואר, ג'יימי גורליק, פאטי סטונסיפר ואחרים.
אחת הסיבות העיקריות לחזרתו לכס הניהול היא הכאוס המשתולל בחברה עקב הזינוק בביקוש למשלוחים כתוצאה מהמשבר. הסיבות לבלאגן נעוצות מחד בסגר הגלובלי שהסיט את החלק הארי של המסחר לזירה המקוונת, ומאידך בכך שרבים מעובדי המחסנים נדבקו בנגיף. בתוך כך, אמזון והאופן שבו היא דואגת לבטיחות ובריאות עובדיה "זכו" לזרקור שלילי ביותר. 
בזוס, מצדו, הבין לאחרונה שאופי הפעילות של אמזון בזמן מגפה עולמית שונה מאוד מהמצב בשגרה: כדי לצלוח את המשבר ביעילות, עליו להיות נוכח יותר במשרדיה הראשיים של החברה בסיאטל, וושינגטון, ולנהל את העסק מקרוב תוך השגחה על הביצועים בשבע עיניים. 
לאחרונה, כפי שסיפרו בכירים באמזון, בזוס עומד בקשר טלפוני יומיומי עם בעלי התפקידים השונים בחברה, ומפקח מקרוב על החלטות שנוגעות להשקעה, לבדיקות מוצרים ולפיתוח. בנוסף, הוא זה שקובע כעת האם ומתי להגיב לפרסומים שליליים על אמזון בתקשורת ובציבור. בשבוע שעבר הוא אף ערך ביקור פתוח לתקשורת במחסני החברה. 
בשבוע שעבר כתב בזוס לבעלי המניות: "נכון לעכשיו הזמן והמחשבות שלי ממשיכים להיות ממוקדים בקוביד-19 ובאיך אמזון יכולה לסייע לציבור תוך כדי המגפה". בפועל, כאמור, בזוס מקדיש כעת את זמנו ואת אופי הפעילות שלו לניהול אמזון באופן שוטף.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קשקוש גמור. הוא תמיד היה מאוד מעורב (ל"ת)
    עובד אמזוו לשעבר 04/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    "השקיע" 30-40 מליון בתרומות למפלגה הקומוניסטית
    אאא 04/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וברגע שיש נשיא קומוניסטי אז המכרזים עתירי המליארדים זורמים כמים. ואם יש נשיא אחר ? בשביל זה דואגים שמה שמכונה "משפט" ישלט עי חברי המפלגה, ואז הם ידאגו ש"התורמים" יקבלו את המכרזים השמנים.
    סגור