דיגיטל וטק

אלביט, מג'יק ליפ וסייסנס מפטרות עובדים – והן לא היחידות

אי הוודאות שמרחפת מעל תעשיית ההייטק בימים אלה גורמת ללא מעט חברות סטארטאפ וטכנולוגיה לצמצם עלויות ונזקים באמצעות הפחתה בכוח האדם. ככל שהמשבר יעמיק, צפויים גלי פיטורים וקיצוצים נוספים  
מערכת אייס |  4
פיטורים בהייטק (צילום unsplash)
תעשיית ההייטק הישראלי חווה קריסה הדרגתית כתוצאה ממשבר הקורונה המתמשך, אשר באה לידי ביטוי בפיטורי עובדים בקנה מידה רחב ובהוצאת עובדים אחרים לחל"ת. 
אי הוודאות שמרחפת מעל התעשייה בימים אלה, גורמת ללא מעט מנהלי חברות סטארטאפ וטכנולוגיה לצמצם עלויות ונזקים באמצעות קיצוץ בכוח האדם. הסיבות המיידיות לכך הן עצירת השווקים בארץ ובעולם, כמו גם ההנחיה לעבוד מהבית, שבמקרים רבים אינה מתאפשרת, או מתגלה כלא יעילה. 

נראה כי כל עוד המשק ברובו סגור, והאיסור לצאת לעבודה נותר על כנו, קיים חשש לגלי פיטורים רבים נוספים. לאחר שדווח ב"אייס" על פיטורי 155 עובדים מהסטארט אפ האוז, להלן כמה מבין החברות הבולטות שפיטרו או הוציאו עובדים לחל"ת באחרונה עקב משבר הקורונה: 
מג'יק ליפ: פיטורים של 1,000 עובדים 
סטארט-אפ המציאות הרבודה שגייס מעל ל-2 מיליארד דולר עד כה, בין היתר גם מאלפבית ומעליבאבא, מפטר כמחצית מהעובדים, 1,000 איש, כ-50 מתוכם בזרוע הישאלית של החברה. על פי הודעת החברה, המהלך נובע מכוונתה לצמצם את חטיבת מוצרי הצריכה ללקוחות פרטיים ולהתמקד בשוק הארגונים בעיקר בתחומי הבריאות, התעשייה והפיננסים. 
מדובר בשינוי משמעותי בחברה שייצרה משקפיים ייעודיים למציאות רבודה והייתה אמורה להוביל את התחום בבתים פרטיים. ואולם, מהלך זה מגיע לאחר מספר יוזמות אסטרטגיות בחברה, שהיו צפויות להעלות את שוויה ליותר מ- 10 מיליארד דולר, אלא שמשבר הקורונה טרף את הקלפים והוביל את החברה להתמקד במכירות לחברות גדולות בשל היקף מכירות נמוך מהצפוי בקרב צרכנים פרטיים. 
סייסנס: פיטורים של 80 עובדים 
חברת הבינה המלאכותית הישראלית ששוויה עומד על 1.1 מיליארד דולר ומעסיקה 900 עובדים, צפויה לפטר 80 מעובדיה, מתוכם 20 מישראל. רובם יהיו ככל הנראה ממחלקות המכירות והשיווק. על פי הודעת החברה, מדובר על הקטנת מצבת העובדים ב-9% ברחבי העולם ו-7% בישראל, וזאת מבלי לגעת בשכר העובדים. 
אלביט: 300 עובדים הוצאו לחל"ת
החברה שמפתחת ומייצרת נשק לציור אלקטרו-אופטי לתעשיות הביטחוניות, מעסיקה 12 אלף עובדים בישראל, חלקם עובדים בחברת סוקטק. החברה הודיעה הבוקר (יום ה') ל-300 מעובדיה כי הם יוצאים לחל"ת. 
החברה נסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק בארה"ב בשווי של 5.3 מיליארד דולר, אולם מאז ה-19 בפברואר ירדה מנייתה ב-19.2%. 
ברינגג הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לניהול מערכי לוגיסטיקה ומשלוחים, זימנה לפני ימים ספורים 10% מעובדיה בארץ, כ-10-15 עובדים מתוך 110 עובדי החברה בישראל. העובדים זומנו לשימוע לפני פיטורים בערב יום השואה, ולאחר מכן התקיימה עמם שיחת זום. לא ברור האם הפיטורים קשורים לקורונה או לסיבות עסקיות של החברה. החברה גייסה עד כה למעלה מ-83 מיליון דולר ומצבת העובדים שלה עומדת על כ-200 איש, מתוכם 50 בשיקגו ובלונדון. 

ורינט: מאות עובדים בחל"ת, 20% קיצוץ בשכר העובדים
ענקית המודיעין העסקי, המעסיקה 6,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-1,500  בישראל, הודיעה על קיצוץ של 20% בשכר כלל העובדים. בנוסף היא צפויה להוציא מאות מעובדיה ברחבי העולם לחל"ת. 
סימילארווב: פיטרה כ-10% מכוח האדם בתחילת אפריל
חברת השוואת הביצועים העסקיים סימילארווב פיטרה כ-55 מעובדיה לפני חג הפסח. החברה מעסיקה כ-550 עובדים, מהם כ-350 בישראל, אולם על פי דיווחים 70% מהפיטורים התרחשו מעבר לים בתפקידי אדמינסטרציה, שיווק ומכירות. 
זרטו: פיטורים של כ-200 עובדים מתחילת אפריל 
זרטו הישראלית פועלת בתחום טכנולוגיית המידע באמצעות שירותי ענן המסייעים בהתמודדות עם תאונות טכנולוגיות. החברה  פיטרה מתחילת אפריל כ-200 עובדים על פי הערכות מתוך כ-700 עובדים, מתוכם 350 במרכז הפיתוח בהרצליה. חלק נרחב מהמפוטרים מגיע מהשלוחה המקומית של החברה ואילו היתר מאוסטרליה, יפן וסינגפור. עד היום גייסה זרטו כ־130 מיליון דולר ותוכננה לצאת להנפקה לפי שווי של 600 מיליון דולר. 
סינגולר: מפטרת עשרות עובדים בישראל 
החברה שיצרה בשנת 2014 פלטפורמה מתוחכמת המרכזת מידע שמפוזר בין כלי השיווק הדיגיטליים כדי לחשוף את החזר ההשקעה, פיטרה לאחרונה עשרות מעובדיה והורידה משכר הבכירים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שומר נפשו יתרחק מברינגג (ל"ת)
    גיא 04/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תוכל לספר למה? (ל"ת)
    אחת 05/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אל תאשימו את הממשלה העולם השיתוק בגלל הקורנה
    כוונות טובות 04/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיטורים כרוכים מיבוא ויצוא מהעולם עסק לא יכול לקרוס בחודש אם לא נלקחו הלואות לפני או שלא היה רווחי אין הזמנות מחו"ל כי העולם מתעסק המגפה הקטלנית לפחות ניצלו חיי אדם המשק יצמח מי שהעסק שלו בהפסד ואתה לסגור יסגור העסקים הגדולים יש הוצאות משכורות ואין הכנסה אז מצבם רע אבל אני מאמינה שכל השנים היו להם רווחים קורונה נקווה שכולם יחזרו לשגרה אבל אזרחיים לא צריכים לשכוח כמו חיידק הטורף אם לא הגעת בזמן כשיש לך חום אתה יכול להסתבך התיזמון חשוב הקורנה תוקף את הגוף בחום גבוה ומגיע לריאות כמו חיידק טורף אולי טיפול חיידק הטורף יעיל לקורנה שינסו העולם שתק דמם אין הזמנות בעסקים בישראל לא בגלל החודש הסגר תהיו אמיתיים מי שרוצה להציל עסק לוקח הלואות מפעיל בכל דרך ומוצא פיתרון קל להפיל אשמה על הממשלה היתה מצוקה לעסקים לפני הקורנה השכירות גבוהות הוצאות יותר מהכנסות העסק בהפסדים קורס עסק לא קורס בחודש חודשיים אפשרי להציל אותו זה השלכות מהעבר מי סוגר עסק רווחי אנחנו לא תמימים עסק בהפסד קל לוותר עליו תשמרו מרחק ותשמרו על הנחיות כולם יחזרו לשיגרה עסק אפשרי להציל בן אדם שמת אי אפשר להציל אז החיים חשובים לכולם
    סגור
  • 1.
    סליחה?? אתם בכלל באירוע?
    מחוץ לבועה 04/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנסו לפרופורציות בבקשה. עשרה אחוז קיצוץ בכח אדם ?? על זה התמוטטות ההייטק?? אתם יודעים מה קורה מחוץ לבועה? טיפה צניעות.
    סגור