דיגיטל וטק

טינדר מוסיפה שיחות וידאו, Airbnb מפטרת: מהשפעות הקורונה

אפליקציית ההיכרויות הבינה שפיצ'ר וידאו הוא הכרחי, פלטפורמת השכרת הדירות  מפטרת רבע מהעובדים ודיסני פלוס הרוויחה בענק. חברות הטכנולוגיה משתנות בהתאם למשבר העולמי 
רועי בהריר-פרל | 
טכנולוגיה בעקבות הקורונה (צילום pexels, freepik)
ככל שנמשך מצב החירום עקב מגיפת הקורונה, ממשיכות חברות הדיגיטל הבינלאומיות להתאים את עצמן לאי הוודאות, להתייעל נוכח האתגרים המורכבים שהמשבר הגלובלי מציב בפניהן ולנקוט בצעדי התאמה שונים כדי להישאר במשחק תוך כדי הבלגן, על מנת להמשיך להתקיים גם אחרי שהכל ייגמר. 
חלק מהחברות נאלצות להגיב לצעדים ממשלתיים באופנים שונים, חלקן נדרשות להוסיף שירותים שמתאימים לאופי החיים בעידן הקורונה ורבות מהן מגיעות למצב שבו עליהן להצטמצם ולפטר עובדים: 
טינדר מוסיפה שירות שיחות וידאו 
יישומון הדייטינג הפופולרי בעולם נולד בשנת 2012 כפלטפורמה שמאפשרת לאנשים להכי בני זוג במרחב הדיגיטלי, תוך הנחה מובנית שהם ימשיכו משם למרחב הפיזי. כעת מכריזה חברת האם של טינדר, מאצ' גרופ, שברשותה גם אפליקציות ההיכרויות אוקייקיופיד, הינג' ומאצ'.קום, כי בהמשך השנה היא מתכוונת להשיק פיצ'ר בתוך טינדר שיספק לזוגות הפוטנציאליים את האפשרות לשוחח פנים-אל-פנים מבלי לעבור לשירות חיצוני. 
מדובר בתוספת קריטית לשירות בימי הקורונה ואחריה. ואולם, לצדה מתעורר גם חשש מפני עלייה בהטרדות המיניות באפליקציה המשודרגת, שכן קשה הרבה יותר לנטר הטרדות בווידאו מאשר הטרדות בכתב. לשם כך, טינדר זקוקה טרם ההשקה, לטכנולוגיית זיהוי פנים אמינה ואפקטיבית. 
באפריל האחרון נרשמה עלייה של 27% בהיקף תעבורת המסרים וה"סווייפים" - החלקת מועמדים פוטנציאליים ימינה או שמאלה, לשבט או לחסד - ביחס לפברואר השנה. המשמעות היא שהבדידות בסגר בהחלט גורמת ליותר אנשים לחפש פרטנרים  באפליקציה להפיג עמם את הבדידות. 
Airbnb מפטרת 20% מכוח האדם
פלטפורמת השכרת הדירות לטווח קצר חוותה פגיעה אנושה עקב משבר הקורונה, שחיסל את ענף התיירות בכל העולם. כעת היא מפטרת 1,900 מעובדי החברה. אמנם מדינות רבות מתחילות כעת להקל בהנחיות הסגר, אבל הצפי בחברה הוא שייקח לענף זמן רב להתאושש ולשוב אל המספרים שקדמו למגיפה. 
נכון להיום, פגיעת הקורונה באייר בי.אנ.בי באה לידי ביטוי בחוב של 2 מיליארד דולר, שהצטבר מאמצע פברואר. הערכת השווי הפנימית של החברה עומדת כעת על 26 מיליון דולר ולפי שווי זה היא גייסה לפני ימים ספורים מיליארד דולר ממשקיעים פרטי. טרם פרוץ המשבר, עמד שווי החברה, שאמורה לצאת להנפקה בהמשך השנה, על 31 מיליארד דולר, ואולם זו נדחתה בשל אי הוודאות השורר מעל הענף נוכח המשבר. 
מספר המנויים של דיסני פלוס קופץ ל-54.5 מיליון 
בעוד שטינדר ואייר בי.אנ.בי נשענות על פעילות של לקוחותיהן במרחב הפיזי כדי לשרוד, לא כך הדבר עבור שירותי טלוויזיה אונליין כמו שירות הזרמת המדיה של וולט דיסני. ההפך הוא הנכון: ככל שיותר אנשים נשארים זמן רב יותר בבית, כך גדל קהל היעד שלהם. דיסני פלוס, לדוגמה, הגיעה ל-54.5 מיליון מנויים בחצי השנה שחלפה מאז שהושקה. 
הצפי של החברה היה 60 עד 90 מיליון מנויים בחמש שנים, כך שללא ספק מדובר בהצלחה מסחררת מבחינתה. כעת, מעניין יהיה לראות כיצד תתקבל דיסני פלוס בשווקים הבינלאומיים שאליהם היא מתוכננת להיכנס במהלך החודשים הקרובים, לרבות יפן, דרום אמריקה ומדינות שונות באירופה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה