דיגיטל וטק

אלון מאסק מאיים על קליפורניה וגוגל מתחרה בזום: חדשות מהוואלי

אלון מאסק תובע את מדינת קליפורניה בגלל הגבלות התנועה, טינדר נכנסת לעסקי הטריוויה וגוגל Duo מצטרפת למלחמה רב-חזיתית נגד זום. כך מנסים בעמק הסיליקון להתמודד עם "הנורמלי החדש"
רועי בהריר-פרל | 
חדשות טק (צילום ויקיפדיה, pexels, מתוך יוטיוב google)
אדפטציה זריזה היא שם המשחק המשותף לחברות הטק המובילות בעמק הסיליקון ומחוצה לו - גם אם חלק לא מבוטל מהן דווקא מרוויחות ממנו - בימי ה"ניו נורמל" – הנורמלי החדש. 
במקרים מסוימים השינוי המהיר באסטרטגיה נדרש עקב סגירת השוק במרחב הפיזי, במקרים אחרים הוא מציע שדרוג כלשהו לאיכות החיים שירדה פלאים, ולעתים הוא פשוט מיישר קו עם פיצ'רים וטכנולוגיות של מתחרים. הנה דוגמאות מייצגות, אחת לכל סוג של אדפטציה, מהימים האחרונים: 
בגלל הרשויות: אלון מאסק מאיים לעזוב את קליפורניה 
מייסד "טסלה" הגיש בשבדת תביעה נגד מחוז אלמדה, בה הוא דורש לפתוח מחדש את מפעלי החברה שבבעלותו, הממוקמים בעיר פרימונט שבמפרץ סן פרנסיסקו - למרות הוראות הסגר. במידה שהמחוז לא ייענה לדרישתו, מאסק ישקול, לדבריו, מעבר לטקסס או לנבאדה "באופן מיידי", כפי שצייץ בהמשך לתביעה. 
נכון לעכשיו, הסגר באלמדה אמור להיפתח רק בסוף מאי, אבל במהלך סוף השבוע האחרון מאסק ביקש מ-30% מעובדיו במייל לחזור ביום שני לעבודה, בטענה שהחלטת המחוז נעשתה בניגוד לעמדת הנשיא דונאלד טראמפ ומושל קליפורניה גוויין ניוסום (שחיזק בהמשך את דבריו). בינתיים, המחוז התקפל מעט והכריז כי שירותי הבריאות המקומיים פועלים יחד עם טסלה כדי "לפתוח מחדש את פעילות הייצור באופן בטוח". 
בגלל שאי אפשר להמשיך לדייט: טינדר בוחנת פיצ'ר של לייב טריוויה 
מקומות הבילוי הליליים עדיין סגורים ברוב המדינות בעולם, ואנשים עדיין מחויבים לשמור על ריחוק חברתי - מה שבמובנים רבים הופך את יישומון ההיכרויות טינדר מאמצעי למטרה: שיחות שהיו אמורות להתקדם למרחב הפיזי ממשיכות להתנהל במרחב הדיגיטלי. בשלב מסוים, כידוע, זה ממצה את עצמו. ללא היכרות פיזית, קשה לדעת אם באמת יש "קליק". 
בטינדר מן הסתם מודעים לכך, ולכן בהמשך השנה יושק שם פיצ'ר של שיחות וידאו. כעת, בנוסף לכך, נעשים שם טסטים לפיצ'ר של שעשועון טריוויה שבו יתחרו המנויים זה בזה וכך אולי יצוצו נושאים חדשים לשיחה. מועד השקה רשמי לפיצ'ר עדיין לא נקבע - תלוי איך הטסט יעבור. 
בגלל זום: גוגל דואו 
זום הייתה שחקנית אנונימית למדי בזירת הטק עד לפני ארבעה חודשים, אלא שאז פרצה המגיפה, הגדילה את כמות המשתמשים שלה ב-67% והפכה אותה אפליקציה בסיסית בחיי היום-יום של מיליוני אנשים שעורכים דרכה מפגשים קבוצתיים למיניהם. 
באופן לא מפתיע, השחקניות הגדולות והוותיקות מיהרו להגיב לכך: וואטסאפ הודיעה לפני שלושה שבועות כי תאפשר שיחות וידאו של עד 50 משתתפים (קודם לכן, ההגבלה הייתה עד ארבעה משתתפים בלבד), שבוע לאחר מכן פייסבוק הודיעה על השקת מסנג'ר רומז במתכונת דומה וכעת גם גוגל מצטרפת למתקפה הרב חזיתית על זום ובקרוב היא תאפשר, באמצעות גוגל דואו, שיחות וידאו רבות משתתפים בדפדפני כרום. ביישומון, אגב, ניתן לקיים שיחות של עד 8 משתתפים, כשבחודש שעבר נמסר מהחברה כי המספר יעלה ל-12.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה