דיגיטל וטק

ביי ביי גוגל: אריק שמידט עוזב את החברה לטובת תפקיד ציבורי

דרכו בת 19 השנים של המנכ"ל ויו"ר הדירקטריון לשעבר שהגיעה לסיומה, חותמת את עידן דור המייסדים בחברה. תפקידו הבא של שמידט: יו"ר הוועדה של מדינת ניו יורק לשיקום המדינה מנזקי הקורונה
רועי בהריר-פרל | 
אריק שמידט (צילום ויקיפדיה/ Guillaume Paumier)
אריק שמידט, מבכירי הדור הראשון של גוגל, עזב באופן רשמי את חברת האם שלה אלפבית. שמידט, שהיה בעבר מנכ"ל גוגל ויו"ר דירקטוריון החברה בפועל, עדיין מחזיק במניות של אלפבית, שבדצמבר 2019, עם מינויו של סונדאר פיצ'אי לתפקיד המנכ"ל והנשיא של אלפבית-גוגל, מוזגה עם בתה באופן חלקי. בידיו יש כיום 4.1 מיליון מניות של גוגל-אלפבית, ששוויין על פי ההערכות הוא כ-5.5 מיליארד דולר. 
את דרכו בגוגל, שמידט החל עם גיוסו על ידי פייג' וברין לתפקיד מנכ"ל ההזנק שלהם. ב-2004, כמנכ"ל החברה, הוא סייע להנפקתה של גוגל בנאסד"ק. עד לאחרונה הוא היה אמון על הייצוג של גוגל מול הפנטגון, עמד בראש ועדת חדשנות שחיברה בין הצבא האמריקאי למיזמי טכנולוגיה אזרחיים ויעץ לבכירי גוגל-אלפבית בענייני מדע ודיגיטל. 
קראו עוד ב-ice
בהובלתו, גוגל סייעה לייצור של מל"טים התקפיים (פרויקט מייבן) - שלווה בביקורת חריפה על עובדיה ובמיוחד עליו. בשלב מסוים הפרויקט בוטל כתוצאה מהלחץ החברתי, ושמידט נותר חסר תפקיד מהותי. עזיבתו מציינת את סיומה של תקופה בגוגל: היא משלימה את עזיבתם של לארי פייג' וסרגיי בריין - בני דור המייסדים - את תפקידיהם כמנכ"ל וכנשיא (בהתאמה) לטובת פיצ'אי. 
התחנה הבאה של שמידט תהיה הוועדה של מדינת ניו יורק לשיקום המדינה מנזקי הקורונה. לאחרונה הוא מונה לתפקיד יו"ר הוועדה, כפי שצייץ מושל ניו יורק אנדרו קומו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה