דיגיטל וטק

טסים בקרוב לסין? ייתכן שאפליקציית WeChat תעקוב אחריכם

על פי מחקר קנדי מקיף, לא רק המנויים הסינים ברשת החברתית הפופולארית ביותר במדינה נמצאים תחת מעקב תמידי של המשטר הקומוניסטי. גם שיחות בין אזרחים זרים מנוטרות לצרכי צנזורה

רועי בהריר-פרל | 
WeChat (צילום pixabay)
המשטר הקומוניסטי בסין, כידוע, מטיל צנזורה קשה על תעבורת ההודעות ב-WeChat - הרשת החברתית הפופולרית ביותר בסין, שבבעלות ענקית הרשת TecNet. עד כה נראה היה שהפעולות הממשלתיות האלה נוגעות לאזרחי סין בלבד מתוך מיליארד מנויי הרשת ברחבי העולם, אבל מחקר עדכני מעלה מסקנות שעשויות להדאיג מאוד גם את משתמשי וויצ'אט שאינם סינים.
על פי המחקר של המעבדה האזרחית באוניברסיטת טורונטו, העוקבת באופן שוטף אחר התערבות המשטר הסיני במרחב הדיגיטלי, מתנהל מעקב קפדני גם אחר שיחות של אזרחי מדינות זרות, בינם לבין עצמם. 

קראו עוד ב-ice
במסגרת ניסוי עבור המחקר, נשלחו הודעות בעלות תוכן רגיש מבחינה פוליטית בין מספרי טלפון שאינם משויכים לאזרחים סיניים, ובהמשך הועבר תוכן זהה בין מספרי טלפון סיניים. זמן קצר לאחר מכן, אותו התוכן, שעל פי החשד נוטר בשיחות בין מנויים זרים של וויצ'אט, צונזר או נמחק משיחות הוויצ'אט שהועברו בין מספרי טלפון שמשויכים לאזרחי סין. 
כך למשל, עורכי המחקר השתמשו בצירופי מילים מסוימים שהממשלה לא אוהבת, ולאחר מכן ראו שאותם צירופי מילים בדיוק צונזרו בשיחות בין אזרחים סינים. כלומר - האלגוריתם הגיב לשיחות בין זרים ויישם את מסקנותיו על שיחות בין סינים. מסקנת המחקר: וויצ'אט מבצעת מעקב אחר תעבורת מסרים של זרים כדי להזין את האלגוריתם שמשמש אותה לצרכי צנזורה של מנויים סיניים. 
החוקרים ציינו כי אין בידיהם הוכחות למעורבות פעילה של המשטר הקומוניסטי במעקב של וויצ'אט אחר זרים. מוויצאט עצמה נמסר, באמצעות חברת האם טקנט,  כי היא לוקחת את הממצאים לתשומת ליבה וכי בתקופה האחרונה היא הופכת את נושא ביטחון המידע ופרטיות המשתמשים לבסיס הפעילות שלה. "אנחנו מצהירים על כך שכל התוכן שמשותף בין המשתמשים הבינלאומיים של וויצ'אט הוא פרטי", הוסיף דובר החברה בתגובה לפרסום המחקר, "אנחנו מקפידים לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בנושא הזה והמדיניות שלנו מחויבת לחוקים ולרגולציות של כל מדינה שבה אנחנו פועלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה