דיגיטל וטק

הבריחה מסין: חברת השבבים שמייצרת לאפל בדרך להקמת מפעל בארה"ב

חברת TSMC המייצרת שבבים עבור מוצרי הדגל של אפל, מקיימת לאחרונה שיחות עם הממשל האמריקאי בנושא העתקת מפעליה לייבשת, וגם אינטל מביעה נכונות לייצר בבית. האם מדובר במבוא לסדר עולמי חדש?
רועי בהריר-פרל | 
אייפון (צילום freepik, pexels)
הממשל האמריקאי עורך לאחרונה שיחות עם בכירים ב-TSMC - יצרנית השבבים מסדרת A של אפל - בעניין הקמה של מפעל בארצות הברית. אם השיחות יבשילו לכדי פעולה בשטח, מדובר בבשורה היסטורית: אחרי שנים ארוכות שבהן ענקיות טק אמריקאיות דגלו במיקור חוץ ומיקמו את מפעלי השבבים שלהן במדינות המזרח הרחוק, לרבות סין, כדי לחסוך עלויות, הגיעה הקורונה וגרמה לחישוב מסלול מחדש. 
אחת ההבנות המיידיות של ממשל טראמפ נוכח המשבר החמור בארצות הברית, היא כי המעצמה הגדולה בעולם נשענת יותר מדי על ייצור חיצוני. לכן, הוא קורא כעת לחברות הענק, ביניהן גם אינטל, להקים מפעלים חדשים בארצות הברית, בעידוד ובמימון חלקי של הממשל הפדרלי. חברות רבות כבר הכריזו כי ישקלו את ההצעה ברצינות ו-TSMC, כאמור, כבר נמצאת בשלב המעשי. 
TSMC מייצרת שבבים אלקטרוניים עבור מוצרי אפל, ביניהם אייפון ואייפד, מזה שנים. בימים אלה היא מייצרת שבבי 5 ננומטר עבור אייפון 12 ובמקביל עובדת על שבבי הדור הבא, שגודלם צפוי להיות 3 ואפילו 2 ננומטר. מטעם החברה נמסר כי היא אכן נמצאת בשיחות עם גורמי ממשל ומחפשת מיקום מתאים למפעל חדש, כשאחת האפשרויות העומדות על הפרק היא ארצות הברית. 
בינתיים, גם אינטל, שמייצרת שבבים עבור מוצרי Mac של אפל, מאותתת על כוונות דומות ומוסרת שהיא שוקלת ברצינות את האפשרות להקים מפעל שבבים בארצות הברית - אפשרות שבימים אלה עשויה להיות גם כדאית עבורה מבחינה כלכלית, כך לדברי החברה.  
האם גם אפל עצמה בדרך לאמריקה? לאחרונה הודה מנכ"ל אפל, טים קוק, כי העניין עדיין "לא נראה באופק" מבחינתה. עם זאת, אפל מעודדת לאחרונה את ספקיה להקים מפעלים בארצות הברית ואף הקימה לשם כך קרן סיוע ייעודית בסך 5 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה