דיגיטל וטק

מודרנה הכריזה על הצלחה בחיסון לקורונה – והמניה ממשיכה לזנק

חברת הביוטכנולוגיה הכריזה על הצלחה ראשונית בחיסון חדשני לקורונה, מה שהקפיץ את ערכה בוול סטריט לכ-80 דולר למניה. בחברה מצפים להשלים את הניסויים ולעבור להפצה המונית עד סוף השנה
רועי בהריר-פרל | 
חברת מודרנה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של חברת moderna)
חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית מודרנה - אחת החברות הראשונות בארה"ב שהחלו בניסיונות לייצר חיסון לקורונה - הכריזה על הצלחה יתרה בשלב הראשון של הפיתוח ובתגובה לכך קפץ ערך המנייה שלה בכ-20% וממשיך לעלות.
האופטימיות בחברה, שמנהלה הרפואי הוא הישראלי ד"ר טל זקס, נובעת בעיקר מהעובדה שבקרב כל 45 המתחסנים המתנדבים נמצאו רמות גבוהות של נוגדנים - זאת, אף על פי שמטרתו של השלב הראשון בניסוי הייתה רק לוודא את בטיחות החיסון ולא את יעילותו. אצל חלק מהמתחסנים נמצאו רבות נוגדנים גבוהות אף יותר מאלה שנמצאו בקרב המחלימים מקורונה.
בחודשים הקרובים צפוי היקף הניסוי של מודרנה, הנתמכת על ידי הממשל האמריקאי, להתרחב מאוד, כך שערך המנייה של החברה עוד צפוי לעלות, והרבה. בהתאם לכך, אתמול הציעה מודרנה 17.6 מיליון מניות חדשות למכירה, על פי ערך של 76 דולר למנייה (שווי המנייה כעת, לאחר ההצהרה על ההתקדמות עומד על כ-80 דולר). החברה צופה כי תוקפה של ההצעה יסתיים ביום חמישי הקרוב, כשהרווח ממנה יעמוד על 1.34 מיליארד דולר. בנוסף, מודרנה תפתח עבור רוכשי המניות חלון של 30 יום, במהלכו הם יוכלו לרכוש עוד 2.64 מיליון מניות במחיר זה.
קראו עוד ב-ice
על פי הצהרה שפרסמה מודרנה מוקדם יותר השבוע, בכוונתה להשתמש בכספי הגיוס לטובת ייצור והפצה של החיסון עד סוף השנה, אם וכאשר יאושר על ידי ה-FDA. במידה שיהיו הכנסות נוספות, בכוונת החברה לנתב את הכספים "למימון של פיתוחים רפואיים ושל תרופות חדשות בתחומים רפואיים קיימים וחדשים", כפי שנכתב בהצהרה לתקשורת, "בנוסף, בכוונתנו להמשיך להשקיע בפיתוח הפלטפורמה של טכנולוגייית Mrna וביצירה של מודלים חיסוניים חדשים".
בשלב הבא, שיצא לדרך ביוני הקרוב, החיסון ייבדק על 600 מתנדבים ויכלול שתי מנות - כמות שאמורה להספיק, לדעת המדענים, לייצור של כמות מספקת של נוגדנים בגוף. המתנדבים הללו, שחלקם יהיו עובדי מערכת הבריאות, יסתכנו יותר מאלה של הסיבוב הראשון וייחשפו לנגיף הקורונה עצמו. חלק  אם יסתיים הניסוי בהצלחה, ככל הנראה תתקדם החברה לשלב 3 בסביבות יולי. אחריו, במידה שיצליח, ניתן יהיה לייצר חיסונים עבור הציבור הרחב, בתקווה עד סוף השנה הנוכחית. החזיקו אצבעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה