דיגיטל וטק

פייסבוק ראש בראש מול אמזון: תשיק חנות מקוונת משלה

המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג משווק את המהלך כחבל חילוץ לעסקים שקרסו בגלל משבר הקורונה, ועל כן השירות יושק בחינם. איזה יתרון יציע לעסקים בשונה המתחרות ואיך בכל זאת הרשת החברתית מתכננת להרוויח ממנו?
רועי בהריר-פרל | 
מארק צוקרברג, ג'ף בזוס (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג ,pexels ,iStock, ויקיפדיה)
פייסבוק יוצאת לקרב ראש בראש מול אמזון, איביי ועליבאבא ומשיקה חנות מקוונת משלה. אמש הכריז בקולו המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג, כי הרשת החברתית מצטרפת גם היא לחגיגת האי-קומרס בעידן הקורונה, זאת בסרטון לייב שהעלה לחשבון הפרטי שלו. 
הפיצ'ר החדש, שיקרא "פייסבוק-שופס", יוטמע בפייסבוק ובאינסטגרם ויאפשר לאנשים פרטיים, לבתי עסק ולרשתות להקים בחינם פלטפורמה בה ימכרו את מוצריהם. צוקרברג מבטיח כי בעתיד הלא רחוק החנות הווירטואלית של פייסבוק ואינסטגרם תתווסף גם לוואטסאפ ולמסנג'ר. כך, ניתן יהיה לקיים סחר מלא גם ביישומוני הצ'אט.
השירות יכלול "חלון ראווה וירטואלי" בו יוצגו המוצרים, וכן שירותי סליקה מובנים. הכוונה היא שהלקוחות לא יצטרכו לעבור דרך אתר או יישום חיצוני כדי לבצע את התשלום. בנוסף, הלקוחות יוכלו "למדוד" מוצרים כמו משקפי שמש או איפור על תמונות שלהם, ובאופן דומה "למקם" רהיטים וחפצי נוי ואמנות ברחבי הבית.
קראו עוד ב-ice
תת-פיצ'ר נוסף שאמור לעלות בקרוב לפייסבוק הוא "מכירה בשידור חי" - כלומר, אפשרות לתקשר ישירות מול המשתמש המוכר, להיוועץ בו, להפנות אליו שאלות, ולסגור מולו עסקה בזמן אמת.
את פייסבוק-שופס צוקרברג עצמו סייע לתכנן ולשווק, זאת כחלק מהמחויבות שביטא בחודשים האחרונים כלפי בעלי עסקים קטנים שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה. "בנקודה זו ברור שהקורונה אינה רק מצב חירום בריאותי", אמר אתמול המייסד, "היא גם ההלם הכלכלי הגדול ביותר שהרגשנו בימי חיינו. פייסבוק שופס נועדה בין השאר להתמודד עמו".
עוד הוא התייחס למודל החינמי של השירות החדש ואמר "המודל שלנו מבוסס על מודעות, כך שבמקום לגבות כסף מעסקים עבור החנויות, אנחנו מציעים אותן בחינם. הרעיון הוא שאם החנות תהיה רווחית עבור עסק מסוים, הוא ירצה להשקיע יותר בפרסום שלה. ככה בעצם נעשה את הכסף שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה