דיגיטל וטק

וואווי חוטפת בבריטניה: עד 2023 תופסק פעילותה בממלכה

טראמפ הפעיל לחצים, חברי מפלגת השלטון עשו יד אחת עם האופוזיציה ובסוף זה עבד: ראש הממשלה בוריס ג'ונסון החליט לחסל את השליטה של הענקית הסינית בתשתית הדור החמישי במדינה. איך תגיב סין?

רועי בהריר-פרל | 
וואווי חוטפת בבריטניה: עד 2023 תופסק פעילותה בממלכה (צילום ויקיפדיה, flickr)
בריטניה מצטרפת לארצות הברית במאבק נגד ההתעצמות הטכנולוגית של סין: ראש הממשלה בוריס ג'ונסון יישר קו עם הנשיא טראמפ והודיע כי המעורבות של הענקית הסינית וואווי בתשית הדור החמישי הנפרשת כעת ברחבי הממלכה תצומצם בהדרגה - עד שתגיע ל-0% ב-2023. 
התוכנית המקורית של ג'ונסון, שהייתה אמורה לעלות בקרוב להצבעה בבית הנבחרים, עסקה בצמצום של 65% בלבד מפעילותה של וואווי בבריטניה. ואולם, התוכנית נתקלה בהתנגדות חבריו של ג'ונסון מהמפלגת השלטון השמרנית, כשחמישים מהם תכננו לחבור לאופוזיציה ולהצביע נגד התכנית שקידם, מה שאיים להפילה ולהעמיד את ראש הממשלה הבריטי במצב מביך במיוחד.
מדובר, למעשה, בכניעה של ג'ונסון למחנה הניצי של המפלגה השמרנית, ובהיענות לאזהרות של נשיא ארה"ב טראמפ בנוגע למעורבות הסינית בכלכלות העולם, בריחת הידע אליה, והחשש מפני ריגול מצדה באמצעים טכנולוגיים.
קראו עוד ב-ice
העניין המודיעיני כשלעצמו פחות רלוונטי לסוגייה של וואווי: עוד בינואר האחרון, כששירותי המודיעין בממלכה אישרו את התכנית שג'ונסון ביקש לקדם, אלה קבעו כי יש להם יכולת לשלוט בסיכון הפוטנציאלי של מעקב המוני אחר האזרחים הבריטים.
עם זאת, גופי המודיעין הכריזו כי על בריטניה לבצע הערכה מחודשת של יחסיה עם סין. ואכן, המתיחות בין שתי המדינות נוכח משבר הקורונה בהחלט מורגשת,  מה שבא לידי ביטוי לאחרונה באיומה של סין לאכוף חוק ביטחון לאומי חדש שיפגע בעצמאותה של הונג קונג, שבה לבריטניה יש אינטרסים רבים.
כתוצאה מכך, גוברים הקולות בבריטניה להימנע - או לפחות לצמצם ככל האפשר - את התלות הכלכלית בסין, בעיקר בכל הנוגע למוצרים חיוניים מתחומי הבריאות והטכנולוגיה. "אלה חדשות טובות מאוד", אמר איאן דנקן, ממנהיגי חברי מפלגת השמרנים שמרדו בג'ונסון. "אני מקווה ומאמין שזו תהיה התחלה של בדיקה מלאה ויסודית של התלות המסוכנת שלנו בסין". כעת, מצפים בממלכה לתגובה הסינית למהלך - והיא ללא ספק תגיע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה