דיגיטל וטק

מנכ"ל Easysend: "תוך 3 שנים נחתום רק על ניירת דיגיטלית"

מייסד הטכנולוגיה שמאפשרת דיגיטציה של תהליכים בגופים פיננסיים, מעריך כי משבר הקורונה יאיץ את הפסקת השימוש בניירת פיזית: "המעבר של ארגונים לדיגיטל הוא כבר לא אופציונלי, אלא דבר לו מצפים גם הלקוחות" 
שרון טל | 
טל דסקל, מנכ"ל Easysend (צילום pixabay, freepik)
האם תוך 3 שנים לא נצטרך לחתום יותר על ערימות ניירת? כך צופה טל דסקל, מנכ"ל ומייסד חברת Easysend, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת דיגיטציה של ניירת וחתימות אנושיות בגופים פיננסיים כמו בנקים וחברות ביטוח - לקוחותיו המרכזיים. לדברי דסקל, משבר הקורונה הוא הקטליזטור המרכזי למגמה הצפויה להתגבר בשנים הקרובות, עד לכדי הפסקת שימוש כמעט מוחלטת בניירת מודפסת.  
בראיון ל"אייס", מסביר דסקל על השינויים שהביא עמו משבר הקורונה: "במהלך משבר הקורונה ראינו זינוק של כ- 45% בשימוש בתהליכים דיגיטליים עבור לקוחותינו. שני התהליכים הבולטים בניתוח שלנו הם - שינוי דרכי השקעה בפנסיות והשהיית תשלומי משכנתא. בממוצע ראינו עלייה של 52% בביקוש הדיגיטלי לתוואי ההשקעה, והיו לנו פניות של כמעט כל לקוחות הבנקאות שלנו לגבי פיתוח תהליך להשהיית תשלומי המשכנתא. מכיוון שמדובר בתהליך חדש שבנקים היו צריכים לפתח במיוחד במהלך המשבר הנוכחי".
תן דוגמה לפעילות מרכזית שלכם במהלך משבר הקורונה. "בנינו ופרסנו תהליך להקפאת תשלומי משכנתא עבור אחד הבנקים הגדולים בישראל, וראינו גל של אלפי לקוחות שממלאים את התהליך הזה מאז שהושק. מדובר בצורך מהותי גם בשגרה אך במהלך משבר קורונה ראינו גידול בביקוש כאשר חברות מיהרו למלא פערים בתחום השירות המרוחק".
מדוע היכולת המהירה לעבור לשירותים דיגיטליים כה חשובה לדעתך?
"הייתי אומר שתהליך הקפאת המשכנתא שבנינו עבור אחד הבנקים הגדולים בישראל תוך 48 שעות, מדגים את חשיבות המהירות. לא קיימת יכולת פנים ארגונית בבנק שהייתה מאפשרת את יצירת ההליך כולו בצורה מהירה כל כך. דוגמא נוספת היא שינוי מסלול ההשקעה בפנסיות. גילינו עלייה של כמעט 50% בבקשה לשינוי לתהליכים כאלה בקרב לקוחות קרנות הפנסיה שלנו. מבוטחים ממהרים להגן על החיסכון הפנסיוני שלהם ועוברים להשקעות שמרניות בסיכון נמוך ובכך ממזערים את החשיפה שלהם לשוק המניות".
איך האצת השימוש בשירותים דיגיטליים הופכת רלוונטית יותר עבור הצרכן?
"לאור האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בשוק, הציבור והצרכן בבית נרתע פחות משימוש באמצעים דיגיטליים, גם בקרב בני הגיל השלישי. אנו רואים כי יש ציפייה מצד הצרכנים לשירותים דיגיטליים מהירים וזמינים. כתוצאה מכך אנו רואים גם שינוי בגופי ממשל. לדוגמה, ממשלות ועיריות מאירופה פנו אלינו מאז בתקופת המשבר כדי לעזור להם בהעברת הניירת לערוצים דיגיטליים, זאת כיוון שהם לא יכולים להגיע לבוחריהם באמצעים קבועים במהלך הבידוד".
כיצד להערכתך שינה משבר הקורונה את תפיסת הדיגיטציה בקרב ארגונים ובקרב ציבור הצרכנים?
"המעבר של ארגונים לדיגיטל הוא כבר לא אופציונלי. במהירות הפך העניין הדיגיטלי לא רק לעניין של יתרון תחרותי, אלא לגורם אותו לקוחות מצפים לקבל כחלק מסל השירותים שמציעות החברות. בחלק מהחברות עדיין קיימת תשתית IT מדור ישן, וזה דבר שיכול להשאיר אותן מאחור".
איך ייראה ענף השירותים הדיגיטליים בשנים הקרובות?
"בשלוש השנים הבאות, הדיגיטל יהפוך לנורמלי החדש. אני מאמין כי ניירת ובירוקרטיה – כבר כמעט ולא יהיו פה ובכל רחבי העולם יעברו לחלוטין לערוצים דיגיטליים. לקוחות כבר לא יקבלו את אי הנוחות שמגיעה לתהליכים ידניים ובזבוז נייר. אנו רואים כבר גורמים בירוקרטיים באופן מסורתי כמו ממשלות מקומיות, ספקי שירותי בריאות וחברות ביטוח המתקדמות לעבר דיגיטלי בשירות עצמי. הדיגיטל הופך לנורמלי, וזה יהפוך לנורמה בעתיד הקרוב".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה