דיגיטל וטק

פייסבוק תאפשר להסתיר מודעות פוליטיות – חודשים לפני הבחירות בארה"ב

המהלך מתפרש כניסיון של צוקרברג להשיב להאשמות לפיהן החברה מסייעת להפיץ דיס-אינפורמציה מצד פוליטיקאים. השירות יהיה זמין גם באינסטגרם. האם גם הקמפיינרים בישראל יצטרכו לחשב מסלול מחדש?
רועי בהריר-פרל | 
מודעות פוליטיות בפייסבוק (צילום פייסבוק, gettyimages)
פייסבוק לוקחת צעד אחורה: מעתה תאפשר למשתמשיה "לכבות" את המודעות הפוליטיות שמופיעות בפיד שלהם - לרבות אלה הנוגעות לבחירות 2020 בארצות הברית. אפשרות זאת תהיה זמינה גם למשתמשי אינסטגרם שבבעלותה.
ההודעה על צעד זה מגיעה לאחר שפייסבוק סירבה להתייצב לצד טוויטר במאבק נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאת ציוציו סימנה תוך שהיא סופגת על מדיניותה ביקורת חריפה מבחוץ ומבפנים.
כעת, פייסבוק מעבירה למשתמשים את האחריות על צריכת התכנים הללו - זאת, כפי הנראה, בתגובה לטענות על כך שהיא מסייעת באופן אקטיבי להפצת דיס-אינפורמציה בתחום הפוליטי על גבי הפלטפורמה שלה. הפיצ'ר החדש הוא חלק מקמפיין מקיף של החברה שכולל השקה של "מרכז הצבעות" שמטרתו, על פי הודעתה, להנגיש מידע חיוני לציבור על הבחירות בארצות הברית, לעודד אנשים להצביע ולהעלות את אחוזי ההצבעה. 
"נוכל לקחת אחריות רק אם נראה מיהם האנשים שמחפשים את הקולות שלנו", כתב מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג במאמר שפורסם לאחרונה ב-USA Today. "במקום להסיר דיס-אינפורמציה, החברה שלנו החליטה להתמקד במצביעים עצמם - המנויים שלנו", הוסיף.
 
קראו עוד ב-ice
כידוע, המדיניות הנוכחית של פייסבוק היא לאפשר, או להעלים עין, משקרים שפוליטיקאים מפיצים בה באמצעות פוסטים ממומנים - גם כשמדובר באיומים, כביכול, של הנשיא טראמפ. פוליטיקאים רבים, ביניהם ראש המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית ג'ו ביידן, הביעו ביקורת נוקבת על פייסבוק ועל העומד בראשה נוכח המדיניות הזאת.
האפשרות להסתיר מודעות פוליטיות זמינה למשתמשים מסוימים כבר עכשיו ובמהלך השבועות הקרובים הפיצ'ר צפוי להגיע לכל ארצות הברית. ההסתרה תתאפשר על ידי לחיצה על המודעה עצמה או דרך התפריט הראשי של האפליקציה. בפייסבוק מבהירים כי המשתמשים יוכלו להסתיר כל תוכן ממומן של מועמדים בכל נושא שהוא. 
עדיין לא ברור מתי הפיצ'ר ייכנס לשימוש בישראל. אם הדבר יקרה בסמוך לתקופת בחירות, מנהלי הקמפיינים של הפוליטיקאים המקומיים ייאלצו לעבוד קשה הרבה יותר כדי להגיע למצביעים פוטנציאליים באמצעות פייסבוק ואינסטגרם, שנחשבות לפופולאריות בהרבה בארץ מאשר טוויטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה