דיגיטל וטק

טלגרם התקפלה: תסיר תכנים "לא רצויים" בתמורה לביטול המגבלות על האפליקציה

בתמורה, השלטונות ברוסיה יסירו את המגבלות במדינה על האפליקציה המוצפנת. משמעות ההסכמה של טלגרם היא שגם סוכנויות הביון ברוסיה יקבלו גישה לנתונים ויוכלו להתערב בהחלטות החברה

רועי בהריר-פרל | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
האם תם עידן ההצפנה הגורפת של התכנים המועברים בטלגרם? הרשת החברתית הרוסית שיסד אויב הקרמלין פאבל דורוב הודיעה כי מעתה והלאה תסכים לקבל מרשות התקשורת הרוסית - רוסמקומנזור - בקשות להסרה של תכנים "לא רצויים" ולטפל בהם בהתאם. בתמורה לכך, טלגרם, שעד כה הוגבלה לשימוש ברוסיה, תקבל מהקרמלין "אישור כניסה" למולדת.
"אנו מוכנים לשתף פעולה עם כל חברות האינטרנט הפועלות במדינה כדי לעצור התפשטות של מידע טרוריסטי וקיצוני, פורנוגרפיית ילדים ושימוש בסמים", נכתב בהודעה שנמסרה מטעם רשות התקשורת, שהיא למעשה הגוף הרגולטורי של שוק התקשורת במדינה. "בהסכם עם משרד התובע הכללי של הפדרציה הרוסית, רוסמקומנזור מסירה דרישות להגבלת הגישה לטלגרם", הוסיפה הרשות.
על פי הערכות ברוסיה, משמעות ההסכמה של טלגרם לקבלת "בקשות" להסרת תכנים מרשות התקשורת היא שגם סוכנויות הביון ברוסיה - ביניהן ה-GRU וה-FSB - יקבלו גישה לנתונים ויוכלו להתערב בהחלטות החברה. נכון להיום, כידוע, טלגרם נחשבת לאפליקציה מוצפנת אף על פי שהיא אינה משתמשת בקוד פתוח, בדומה לסיגנל. עם זאת, מפנית נגדה לא מעט ביקורת מצד מומחי אבטחת סייבר על כך שאין לה בעצם גישה לתכנים שמועלים בה. 
קראו עוד ב-ice
טלגרם, מצדה, לא פרסמה תגובה להודעת רשות התקשורת הרוסית, אולם המייסד דורוב ציין אשתקד, נוכח הדיווחים על כך שהרשת שלו שימשה פלטפורמה עבור מחבלי דעא"ש, כי "לפרופגנדה טרוריסטית אין מקום בפלטפורמה שלנו" - מסר שככל הנראה הגיע בעקבות שיחת נזיפה מהקרמלין. כעת, מעניין יהיה לראות האם טלגרם תמשיך במגמת שיתוף הפעולה עם הקרמלין וכיצד כל זה ישפיע על אמינות ההצפנה שלה בקרב מיליוני משתמשיה ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה