דיגיטל וטק

תביעה: פייסבוק מפלה לרעה עובדים שחורים

עובד כהה עור בשם אוסקר ונסזי תובע בטענה כי מעט מדי שחורים מועסקים בחברה וכי הללו סובלים מקיפוח בקידום ובשכר. פייסבוק: "מתייחסים ברצינות לכל האשמה על אפליה וחוקרים כל מקרה לגופו"
רועי בהריר-פרל | 
תביעה: פייסבוק מפלה עובדים שחורים (צילום פייסבוק ו-freepik)
חזית חדשה נגד פייסבוק: עובד כהה עור של הרשת החברתית הגיש נגדה תביעה שבה הוא טוען כי מתקיימת בה אפליה מכוונת נגד עובדים שחורים. אוסקר ונסזי - מנהל מערכות תפעול במרכז הפיתוח של פייסבוק בוושינגטון, קצין לשעבר בחיל הים האמריקאי - מאשים את הרשת באימוץ של "דפוס של אפליה בגיוס העובדים, בהערכות העובדים, בקידום ובשכר", ומציין, לשם המחשה, את העובדה כי רק 1.5% מהעובדים הטכניים של פייסבוק הם שחורים.
על פי דו"ח שפרסמה פייסבוק בעצמה, פחות מ-4% מ-48 אלף העובדים שלה בארה"ב הם שחורים ו-3% בלבד מהמנהלים - זאת, בשעה שאחוז השחורים בכלל האוכלוסייה הוא כ-13%. ואולם, התביעה של ונסזי לא מתייחסת רק לנתונים היבשים של אחוז העובדים השחורים בחברה, וכוללת גם טענות בנוגע להבדלי שכר: ונסזי מודה בתביעה כי המנהל הישיר שלו הרעיף עליו מחמאות, אבל מציין כי מנגד הוא נתקל באווירה עוינת וכי ממילא הדבר לא סייע לו להתקדם בחברה ולהגדיל את שכרו. בראיון לאתר NPR, הוא הסביר כי פייסבוק לא הצליחה ליצור "תרבות ארגונית שמוצאת, מטפחת ומשמרת את העובדים השחורים".
התביעה של ונסזי מגיעה כשנתיים לאחר שעובד לשעבר בשם מארק לאקי פרסם מכתב שבו טען כי פייסבוק "מאכזבת את העובדים ואת המשתמשים השחורים" וכשמונה חודשים אחרי שכמה עובדים שחורים נוספים העלו נגדה טענות על גזענות ואפלייה. בימים אלה, כזכור, פייסבוק מתמודדת עם חרם הולך ומתרחב של מפרסמים ועם קמפיין ענק של ארגונים וגופים שונים נגד מדיניותה הפסיבית ביחס לתכנים בעלי אופי מסית, לרבות כאלה הנוגעים ליחסי הלבנים-שחורים בארה"ב.
בתגובה לתביעה שהגיש נגדה ונסזי, פייסבוק העבירה מסר שאינו סותר את הטענות המועלות בה. "אנחנו מאמינים שחיוני לספק לכל העובדים סביבת עבודה מכבדת ובטוחה, ואנחנו מתייחסים ברצינות לכל האשמה על אפליה וחוקרים כל מקרה לגופו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה