דיגיטל וטק

ניצחון לטיקטוק: פייסבוק סוגרת את הפלטפורמה המתחרה

יישומון שיתוף הסרטונים הקצרים של צוקרברג החזיק מעמד שנה ותשעה חודשים בלבד, במהלכם היה בשימוש רק בברזיל. השירות ייסגר סופית עד ה-10 ביולי
רועי בהריר-פרל | 
ניצחון לטיקטוק (צילום מתוך פייסבוק)
הצלחה נוספת לטיקטוק: הזינוק המטאורי של יישומון שיתוף הסרטונים הקצרים שבבעלות החברה הסינית בייטדאנס גרם לפייסבוק, בכבודה ובעצמה, לחשב מסלול מחדש ולסגור את Lasso - האפליקציה מטעמה שניסתה לחקות את טיקטוק, ללא הצלחה. השירות צפוי להיסגר עד ה-10 ביולי, כפי שנמסר בהודעה מטעם החברה למשתמשים בברזיל - המקום היחיד בו לאסו הושקה.
לטענת פייסבוק, האפליקציה, שהושקה בתחילת נובמבר 2018, הייתה "ניסוי" בשירות של שיתוף סרטונים קצרים עם שירים ברקע, שמסופקים על ידי האפליקציה. במילים אחרות, טיקטוק. למעשה, פייסבוק ניסתה לרכוש את טיקטוק עצמה עוד לפני ארבע שנים וחצי, כשהאחרונה הייתה עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים, אולם בסופו של דבר היא נסוכה מכך עקב ההגבלים העסקיים שהיא נתונה להם מצד הממשל הפדרלי בארצות הברית. לכן, פייסבוק החליטה פשוט לנסות להעתיק את התכונות של טיקטוק, בדומה למה שעשתה עם אימוץ הסטוריז של סנאפצ'אט ולמה שגוגל עשתה עם שירות הסרטונים הקצרים שהושק ביוטיוב.
על פי נתונים עדכניים, לטיקטוק יש כ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם גם אחרי שהוחרמה בהודו, על 120 מיליון המשתמשים שבה, עקב החרם שהטילה המדינה על אפליקציות סיניות. הנתון הזה מטריד לא מעט גורמים בתעשיית הטק העולמי, גדולים כקטנים, ביניהם האקרים של אנונימוס שטוענים שהיישומון נועד לאסוף מידע אישי. גם העובדה שטיקטוק הרוויחה יותר מ-450 מיליון דולר במהלך הרבעון החולף - בעיקר מפרסום - מוציאה למתחריה את העיניים. 
בינתיים, טיקטוק יכולה לחגוג את הנסיגה של פייסבוק מהניסיון להשתלב בזירת הסרטונים הקצרצרים ולהיות בטוחה שייקח זמן עד שהשירות החדש של יוטיוב יתפוס, אם בכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה