דיגיטל וטק

טיקטוק מסתבכת: ארה"ב ואוסטרליה מאיימות לחסום את השימוש באפליקציה

ברקע החשש ממעקב של האפליקציה אחר המשתמשים, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הודיע כי ארה"ב שוקלת את חסימת טיקטוק במדינה. גם אוסטרליה הכריזה על צעד דומה
רועי בהריר-פרל |  4
טיקטוק, דונלד טראמפ (צילום freepik, יחצ)
ארה"ב מצטרפת לאוסטרליה, שהודיעה ביום ראשון השבוע כי היא שוקלת לחסום את יישומון שיתוף הסרטונים הקצרים טיקטוק בפני אזרחיה, ומאיימת לעשות זאת גם כן, מסיבה זהה: פגיעה בביטחון הלאומי והעברת מידע למפלגה הקומוניסטית בסין. כזכור, בסוף השבוע שעבר, ממשלת הודו הכריזה על טיקטוק כ"סכנה ביטחונית" ולא הסתפקה באיום, אלא חסמה אותה מיידית לשימוש במדינה (לצד 58 אפליקציות סיניות אחרות).
בראיון שנתן אתמול (שני) לרשת פוקס ניוז, אישר מזכיר המדינה מייק פומפאו כי ארה"ב אכן נשקלת ברצינות האפשרות לחסום את האפליקצייה הפופולרית שבבעלות חברת הבידור הסינית בייטדאנס, לצד חסימה של אפליקציות סיניות נוספות. "זה נושא שנמצא באוויר הרבה זמן", אמר, "עם כל הכבוד לאפליקציות הסיניות, התפקיד שלנו הוא שארה"ב תעשה את המוטל עליה והאפשרות לחסום אותן בהחלט נשקלת".
 
קראו עוד ב-ice
בדומה להודו ולאוסטרליה, גם בממשל טראמפ חושדים כי טיקטוק היא כלי שבאמצעותו הממשלה הקומוניסטית בסין אוספת ומנטרת מידע על אזרחי מדינות זרות (בסין עצמה האפליקצייה פועלת תחת השם Douyin), אבל האיום של ארה"ב בחסימת היישומונים הסיניים הוא גם תוצאה ישירה של מלחמת הסחר המתמשכת בין המדינות ושל המתח בין השתיים סביב משבר הקורונה והחשד כי הממשלה הסינית הסתירה במכוון מידע על התפשטות המגפה בוואהן, בשלבים הראשונים.
הדאגה בארה"ב, באוסטרליה ובהודו בנוגע לטיקטוק נובעת מכך שהחוק הסיני מחייב חברות מקומיות "לתמוך ולשתף פעולה עם עבודת המודיעין שנשלטת בידי המפלגה הקומוניסטית הסינית" וגם ממה שהמדינות הנ"ל מגדירות כ"תוקפנות סינית הולכת וגוברת נגד הונג קונג" - מה שבא לידי ביטוי, למשל, בהחלת "חוק הביטחון הסיני" על הונג קונג לקראת סוף מאי האחרון, השולל את האוטונומיה שממנה נהנתה העיר מאז 1996.
בהמשך לכך, אתמול (שני) החליטה טיקטוק להדיר את רגליה מהשוק הרווחי בהונג קונג - צעד שהגיע לאחר שפייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות החליטו להפסיק להעביר לממשלה הסינית מידע אודות משתמשיהן באזור. אפשר להניח כי המהלך של טיקטוק רק הגביר את החשש של ארה"ב מפני פגיעה של האפליקציה - גם אם בעקיפין, מתוקף חוק הביטחון הסיני - בפרטיות של אזרחיה ובביטחון המדינה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תחסמו כבר, גם בישראל
    בן 07/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יחסוך לי את הוויכוחים עם הילד
    סגור
  • 3.
    זה כבר היה מתבקש לפני הרבה זמן
    חופש 07/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סין כמדיניות חסמה את כל המוצרים המערבים שלא אפשרו שליטה מלאה דל השלטון אבל גם יש לזה גם צד מסחרי כי החברות המקבילות בסין קשורות לשלטון כמו כל דבר שם כך שזה גם ענין רווחי להעיף את החברות המערביות החוצה, מצד שני הם כמובן רוצים שכל החברת המסחריות שלהם יוכלו להמשיך למכור חופשי במערב כולל זכות מובנת של השלטון לרגל הסיבה היחידה שהעסק העקום הזה עבד הוא הגרידיות של מערכות כלכליות במערב אלו שמרוויחים מהקשר לסין אבל המחיר הוא ויתור על ערכי יסוד של חופש הפרט
    סגור
  • 2.
    Yes
    Jotaro 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    Yes, Yes, Yes, Yes YES!!!!
    סגור
  • 1.
    אפליקציה נהדרת! חבל שזה המצב
    טיקטוקר בנשמה 07/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הייתי רוצה להסכים שהם מסלקים את טיקטוק בגלל שהיא מגיעה ממדינה עם מוסר בעייתי, אבל הרבה יותר סביר שהם פשוט רוצים את המידע בעצמם. רק שלושה ימים אחרי החרם, פייסבוק מאיצים השקת מוצר חדש מתחרה לטיקטוק בהודו... אנחנו נכנסים למלחמת משאבים חדשה וכמו בכל שלב בהסטוריה, מי שצריך את המשאבים האלה (במקרה הזה יוצרי הרשת) ייפגע הכי הרבה.
    סגור