דיגיטל וטק

"זורמת לשיחת זום?": כך השפיעה הקורונה על סצינת הדייטים אונליין

הישראלים עברו לאפליקציות ההיכרויות בזמן המשבר: עלייה של למעלה מ-30% בפעילות באוקייקיופיד; נשים הפסיקו "לחכות" לגברים ויזמו 40% יותר שיחות מהממוצע; מהצד השני – צניחה של 20% במחפשי הסטוצים. וגם: לראשונה יוצאת OkCupid בקמפיין בישראל
אילן שניג | 
קורונה וסצינת הדייטים (צילום freepik, מתוך אתר OkCupid)
עולם הדייטינג השתנה בעקבות המשבר ואין מקום טוב יותר לבחון את השינויים מאשר באפליקציות ההיכרויות, שהיו בין היחידות שפרחו בתקופה הקשה הזאת.  נתונים מאפליקציית ההיכרויות OkCupid מעידים עד כמה העולם הזה השתנה: בין החודשים פברואר-מרץ נראתה עלייה של כ-30% בפעילות, אשר המשיכה לעלות במהלך חודשי מרץ-אפריל. לדוגמא, עד אמצע מרץ ישראלים ניהלו חצי מיליון שיחות יותר משניהלו באותה התקופה בשנה שעברה, ובחודש האחרון הייתה עלייה של 16% לעומת השנה שעברה. 
הישראלים, כמו במקומות אחרים בעולם התחברו לרעיון הוידאו צ'ט - מסתבר שלמעלה מ-90% ממשתמשי האפליקציה בעולם יצאו לדייטים וירטואליים בחודשים האחרונים, כאשר גברים העדיפו ארוחה או דרינק בוידאו (32%), ונשים העדיפו פעילות משותפת (29%) או שיחת וידאו רגילה (28%).
הקורונה, מסתבר, הביאה איתה גם רוחות של פמיניזם כאשר, ע"פ הנתונים, נשים הפסיקו לחכות לגברים ש"יעשו את הצעד" ויזמו שיחות 40% יותר מהממוצע. לצד זאת, הייתה ירידה של 20% במספר האנשים שמחפשים סטוצים באפליקציה, ועלייה של 10% באנשים שמחפשים חברים חדשים. כלומר, תקופת הסגר עוררה בנו את הרצון לאינטראקציה חברתית מכל סוג שהוא, גם אם הוא וירטואלי.
גם נושאי השיחה הותאמו לאווירה של משבר הקורונה כשבין פברואר למרץ הייתה עלייה של 900% באזכור של הקורונה או ריחוק חברתי בפרופילים, לצד עלייה של 180% באזכור אפליקציות וידאו-צ'אט כגון זום וסקייפ. אך גם כאן הכוכב המרכזי של הסיפור הזה היה נייר הטואלט עם עלייה של כ-238% באזכורו בפרופילים בין פברואר ומרץ. 
מנכ"ל OkCupid, אריאל צ'רטיין, אמר על כך: "לאחרונה ראינו בקרב המשתמשים שלנו כי הם מנצלים את הריחוק החברתי כדי להכיר אנשים חדשים ולצאת לדייטים (וירטואליים), ומשקיעים בבניית הקשר הרגשי לפני שמגיעים לקשר גופני. כ-85% מהמשתמשים שלנו מדור ה-Y וה-Z אמרו שחשוב להם ליצור קשר רגשי חזק עם בן או בת הזוג לפני יצירת הקשר הגופני".
"מה שמתאים לך": הקמפיין של OkCupid יתמקד במחשבות של הרווקים והרווקות 
לאחרונה יצאה אפליקציית ההיכרויות OkCupid בקמפיין "מה שמתאים לך" המתמקד בנקודת מבטם הייחודית של הרווקים והרווקות הישראלים על מערכות יחסים. הקמפיין מיועד לשקף נושאים מרכזיים ומגמתיים בחברה הישראלית, תוך התמקדות בשאלות המופיעות באפליקציית OkCupid אשר משכו את תשומם ליבם של הישראלים, ויציג הצהרות הנגזרות מתובנות שעלו מ-60 מיליוני התשובות שניתנו להן על-ידי משתמשים מקומיים. 
את הקמפיין מובילות בארץ סוכנות ייעוץ התקשורת העולמית APCO Worldwide ומשרד הפרסום Sabio בבעלותם של עמית כפיר, אייל אורנשטיין ובני גולדשטיין. "מטרתנו הייתה לקחת את האסטרטגיה מצפון אמריקה ולהתאים אותה לפס-הקול הישראלי. "אמר אלמוג דסה ציל, סמנכ"ל הקריאייטיב של Sabio.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה