דיגיטל וטק

PayBox של בנק דיסקונט נסגרת? האמת מאחורי השמועות

הסטארט-אפ שפיתח את פייבוקס נכנס להליך פירוק עקב חובות של 2.5 מיליון שקל. ברשת הופצו ידיעות על סגירת פייבוקס של דיסקונט, אך בשונה מהשמועות, המהלך לא צפוי להשפיע על פעילות האפליקציה בישראל 
רועי בהריר-פרל |  2
PayBox, דיסקונט (צילום מתוך אתר PayBox, מערכת אייס)
חברת ההזנק פייבוקס פתרונות תשלום בע"מ, שפיתחה את יישומון התשלום הדיגיטלי של בנק דיסקונט, נכנסה ביום שישי האחרון לתהליך פירוק. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב מינה את עורכי הדין עופר שפירא ומאור ישעיהו למפרקי החברה. משימתם של השניים תהיה בין השאר לאתר רוכש לטכנולוגיה ולקניין הרוחני של פייבוקס.
החברה נקלעה בחודשים האחרונים, נוכח משבר הקורונה, לחובות של כ-2.5 מיליון שקל ולא הצליחה לגייס משקיעים במהלך תקופה זו. כתוצאה מכך, היא  נאלצה לפטר מתכנתים ומהנדסים - מה שהביא לחוסר יכולתה להמשיך להפעיל את הטכנולוגיה שלה, ולהגשת בקשה לפירוק בשל חדלות פירעון.
האפליקצייה שפיתחה פייבוקס נמכרה לדיסקונט עוד בשנת 2017 ומאז הבנק הוא זה שמתפעל אותה, בדומה לביט של בנק הפועלים ולפפר של בנק דיסקונט. הטכנולוגיה עצמה, כאמור, נותרה בידי חברת ההזנק ומאושרת לשימוש בחו"ל בלבד, אולם ניסיונות חדירה שלה לשוק האוסטרלי ולשווקים אחרים לא צלחו - מה שהביא אותה למצבה הפיננסי העגום כיום.
ובכל זאת, עדיין קיים חשש בקרב משתמשים רבים בארץ בנוגע לגורלה של האפליקציה ולגורל הכספים הצבורים בה. משתמשים אף דיווחו הבוקר כי הם התקשו להיכנס ליישומון ולמשוך ממנו כסף. בפיירבוקס טוענים כי מדובר בתקלה נובעת מעומס על האפליקציה, שנוצר עקב הפצת מידע כוזב בנוגע להמשך תפקודה, ובבנק דיסקונט מבקשים להבהיר כי היישומון פועל כרגיל.
 "פייבוקס נמצאת בבעלות בנק דיסקונט ופועלת כרגיל, כתמיד", נמסר בתגובה מדיסקונט, "השמועות שהופצו ביממה האחרונה לפיהן פייבוקס נסגרת אינן נכונות כלל. יש סטארט-אפ שפעל באוסטרליה, שנושא שם דומה, והוא זה שנסגר. אין קשר בין סגירת הסטארט-אפ לבין האפליקציה שבשימושכם היום. אפליקציית פייבוקס ממשיכה בפעילותה השוטפת ותמשיך לשרת את הציבור הישראלי כפי שעשתה עד כה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התחיל טוב ואז עשה בלאגן
    אסף 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בחברות נפרדות עם קוד נפרד. העובדה שהיתה תקלה בחברה אחרת לא קשורה בשום צורה לחברה האחרת
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי את התגובה הלא עניינית של רענן
    יהודית 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם נושא ההדבקה מקורונה נלקח בחשבון על ידי המפגינים? שאלה לגיטימית.
    סגור