דיגיטל וטק

הקרב של ענקיות הטק: גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק מאחדות כוחות נגד אפל

גוגל ומיקרוסופט ישתפו פעולה כדי לאפשר למפתחי אפליקציות להעלות אותן לפלטפורמות שלהן ולהתחרות באפל. מיקרוספט אף איחדה לאחרונה כוחות עם פלטפורמת הגיימינג של פייסבוק המתחרה בזו של אפל 
רועי בהריר-פרל |  2
ענקיות הטק מאחדות כוחות נגד אפל (צילום קרדיט ויקיפדיה ,pexels, פייסבוק מארק צוקרברג)
בצעד יוצא דופן, הכריזו גוגל ומיקרוסופט בסוף השבוע האחרון על שיתוף פעולה תקדימי ביניהן, לפיו גוגל תאפשר למפתחי אפליקציות שמשתמשים בקוד הפתוח של מיקרוסופט PWABuilder להעלות אותן לגוגל פליי באמצעות Bubblewarp - כלי של גוגל שנועד להפיק ולחתום יישומוני רשת (דואר, קניות, תיירות וכו') לחנות האפליקציות של גוגל.
מבחינתה של מיקרוסופט, המהלך מהווה צעד נוסף לעבר סביבת ההפעלה של אנדרואיד של גוגל, לאחר הכישלון שחוותה לפני כשלוש שנים עם השקת הטלפונים שמבוססים על ווינדווס. המכשיר הבא של מיקרוסופט - נייד מסדרת surface שהשקתו צפויה להתרחש במהלך החודשים הקרובים - כבר יהיה מבוסס על אנדרואיד, וזו גם חלק מהסיבה להתקרבות האחרונה בין שתי ענקיות הדיגיטל.
סיבה נוספת לכך היא הבדידות המזהירה שאפל גוזרת על עצמה בתעשיית הביג-טק, שמאפשרת לה להציע שירותים אקסקלוסיביים ללקוחות, אבל באותה נשימה מונעת מהם אינטגרציה עם שירותים מתחרים. כעת היא גם גורמת לכך ששניים מתחריה הגדולים חוברים זה לזה במטרה להגדיל את כוחם מולה.
במסגרת שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לגוגל, יוכלו המפתחים של מיקרוסופט להפוך אתרי אינטרנט ליישומונים בקלות ובמהירות הודות לחיבור החדש לשירות של גוגל ובנוסף לכך לבצע התאמות בתוך היישומון שתסייענה לשיפור חוויית המשתמש בסביבת אנדרואיד. מדובר בהקלה משמעותית עבור המפתחים של מיקרוסופט בכל הנוגע להעלאת אפליקציות לגוגל פליי.
באפל סטור, כידוע, המצב שונה לחלוטין: מפתחים חיצוניים נאלצים להתמודד עם קשיים רבים בניסיונם לעמוד בדרישות של החברה הסופר-שמרנית וזהירה, שבנוסף לעניין הטכנולוגי דורשת מהם גם 99 דולר בשנה עבור הצגת היישומון בחנות - זאת, לעומת 25 דולר בשנה שגובה גוגל פליי ו-0 דולר בשנה שגובה חנות היישומונים של מיקרוסופט.
קראו עוד ב-ice
השת"פ החדש נועד בין השאר לגרום לכמה שיותר ממפתחים ליצור אפליקציות בפלטפורמות של גוגל ומיקרוסופט. כיום, רובם מנסים את מזלם קודם בחנות של אפל, הנחשבת ל"איכותית" יותר ומאפשרת להם לתמחר את האפליקציות באופן מסודר ורווחי יותר.  מצד שני, אפל גובה מהם עמלות גם עבור רכישות דרך האפליקציות - מה שגורם לחברות גדולות, ביניהן ספוטיפיי ונטפליקס, לוותר על הרעיון ולאפשר לבעלי אייפון לבצע רכישות "אין-אפ" רק מאתר האינטרנט שלהן. כעת, יהיה למפתחים החיצוניים תמריץ נוסף להימנע מכך.
אפל, בכל אופן, יכולה בהחלט להתחיל לחשוש. כשמוסיפים לסיפור את ההכרזה של מיקרוסופט על סגירת שירות הגיימינג שלה "מיקסר" לטובת שיתוף פעולה עם "פייסבוק גיימינג" המתחרה באפל ארקייד, מתגלה התמונה המלאה: מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק מתחילות לשלב ידיים במאבק משותף נגד האימפריה של טים קוק. האם מדובר בתחילת הסוף מבחינתה? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גוגל גובה אותה עמלה בדיוק על רכישות בפליי סטור
    מבין 07/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "נחשבת לאיכותית" - ההכנסות של אפל מרגישות באפ סטור הן פי שניים מאלו של גוגל, למרות יחס הפוך בכמות ההורדות
    סגור
  • 1.
    מה אפל שווה???
    צביה רוטמן 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה בכלל יש לחב אפל כיום??1. יש לה טלפון סלולרי ברמה דומה לכמה וכמה מתחרוח. 2. יש לה חנות אפליקציות. זהו. וקצת סרטים. זו חברה שמרנית יעני בעקר כי אין בה שום חדשנות אמיתית כבר המון זמן. יש לה טונות כסף שאינן משמשות שום פיתוח מעניין. ויש לה קוד סגור שיחלוף בקרוב מהעולם. אין פשר לעלית השווי שלה משום שלא ידוע על שום אופק חדש. החב אינה מצדיקה את שוויה הגבוה והמשך העליות מלבד הר המזומנים שישן במרתפיה..
    סגור