דיגיטל וטק

אפל ניצחה את האיחוד האירופי ותקבל 13 מיליארד יורו

ענקית הטכנולוגיה תקבל החזר מס של 13 מיליארד יורו ששולמו לרשויות באירלנד, לאחר שבית המשפט באיחוד האירופי קבע כי הסדרי המס של אפל באירלנד היו תקינים 
רועי בהריר-פרל | 
חנות אפל, טים קוק (צילום pixabay, ויקיפדיה)
ניצחון ענק לאפל: פסיקה של בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי קובעת כי הסדר המס של אפל באירלנד לא נחשב ל"סיוע לא הוגן" ול"ניצול מכוון" ולפיכך ענקית הטק של טים קוק צפויה לקבל החזר מסים בסך 13 מיליארד יורו ששולמו לרשויות באירלנד.
כזכור, הנציבות האירופית, בראשות הממונה על התחרות מרגרט וסטגר, פסקה באוגוסט 2016 כי מקלט המס שאפל מצאה באירלנד לא היה חוקי והורתה לה להשיב לאירלנד תשלומי מס רטרואקטיביים בתשלומי מס רטרואקטיביים בסכום העצום דלעיל. בהודעת הנציבות נכתב אז כי אפל אוחזת ב"יתרון משמעותי על פני חברות אחרות". "יש כאן הפרה של חוקי הסיוע של האיחוד האירופי משום שהדבר אפשר לאפל לשלם הרבה פחות מס מחברות אחרות", נכתב בהצהרה ההיא. "אירלנד חייבת כעת לקבל בחזרה את הסיוע הלא חוקי הזה".
שנה לאחר מכן, ב-2017, הנציבות האירופית אף תבעה את ממשלת אירלנד על כך, אולם לאחר שאפל שילמה את הסכום והגישה תביעה על כך לבית המשפט של האיחוד האירופי בלוקסמבורג, התביעה בוטלה. כעת, כאמור, הוכרעה התביעה המקבילה של אפל - מה שמחייב את ממשלת אירלנד להשיב לה את הכסף שקיבלה בגין התביעה הראשונה.
הרומן של אפל ואירלנד החל עוד בשנות ה-80, אז הקימה אפל שתי חברות במדינה, בתמורה להטבות מס - מה שאפשר לאפל לשלוח לאירלנד תמלוגים ממכירת פטנטים שפותחו בקליפורניה ולשלם מס של 12.5% במקום 35% בארה"ב. בנוסף, אפל הזרימה מאירלנד רווחים לחברות פטורות ממס באיים הקריביים.
באופן פרדוקסלי משהו, ממשלת אירלנד, שכביכול הפסידה מיליארדים כתוצאה מהפסיקה החדשה, רואה את עצמה כמנצחת בסיפור הזה. למעשה, היא אף חברה לאפל בערעור שהביא לפסיקה המדוברת. משרד האוצר האירי מסר בתגובה לפסיקה כי "הסכום הנכון נגבה בהתאם לחוקי המיסוי של אירלנד והפסיקה של היום תומכת בעמדה זו".
אפל העולמית מסרה: "התיק הזה לא היה קשור לסכום המסים שאנחנו משלמים, אלא למקום שבו אנחנו נדרשים לשלם. אנחנו גאים להיות משלמת המסים הגדולה בעולם כי אנחנו יודעים איזה תפקיד חשוב יש לתשלומי מסים בחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה