דיגיטל וטק

שינוי כיוון? המהלך החדש של פייסבוק שיפריך מיתוסים על הקורונה

לאחר שספגה ביקורת על מדיניותה בפיקוח על "פייק ניוז", ענקית הטכנולוגיה הכריזה כי תוסיף מקטע שיפריך מיתוסים על נגיף הקורונה המופצים ברשת, באמצעות חיבור למידע מהימן אודות הנגיף. בקרוב אצלכם 
רועי בהריר-פרל | 
תקופת הקורונה (צילום pixabay)
פייסבוק הכריזה השבוע על השקת מקטע ייעודי למיתוסים ולפייק ניוז בנוגע לנגיף הקורונה. לחיצה על הצלמית החדשה, ששמה הוא "עובדות על קוביד19" וצורתה היא בועת שיחה עם הכיתוב Social מעליה ו-Fake News בתוכה, תוביל למידע מהימן אודות הנגיף, כמו גם למידע שמטרתו לנטרל שמועות ואמונות שווא שקשורות למגפה ולנגזרותיה. הצלמית תצורף גם למסך הבית של פייסבוק וגם לזה של אינסטגרם, שבבעלותה.
המהלך הנוכחי של פייסבוק מגיע בהמשך לניסיונותיה האחרונים של הרשת החברתית החולשת על 3 מיליארד משתמשים להתמודד עם חרם של מפרסמים ועם ביקורת נוקבת על מדיניותה, מבפנים ומבחוץ. עד לאחרונה, כזכור, פייסבוק אפשרה הפצה של תכנים כאלה כמעט באין מפריע, בשם "חופש הביטוי". המנכ"ל מארק צוקרברג אף התייצב לצד נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, כשפרסום של האחרון צונזר בידי טוויטר.
מאז, כאמור, פייסבוק חזרה בה וביצעה כמה צעדים בכיוון ההפוך: בין השאר, היא החלה לשלוח הודעות אזהרה (עם קישור לאתר לארגון הבריאות הבינלאומי) למשתמשים שהעלו פוסטים עם מידע לא מבוסס על הנגיף, החליטה ליישר קו עם טוויטר ולתייג פוסטים פוליטיים עם פוטנציאל הסתה, פרסמה התראות לגבי הצורך לעטות מסכות ולשמור על כללי הריחוק החברתי, והודתה רשמית כי עליה לפעול באופן מקיף ונחרץ יותר נגד הפצת מיס-אינפורמציה.
בהמשך לכך, הלילה בחצות יראיין מארק צוקרברג את אנטוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות בארה"ב - ראיון שיועבר, כמובן, בשידור חי בפייסבוק ויעסוק בהתמודדותה של ארה"ב, ושל העולם כולו, עם התפשטות המגפה, כמו גם בהתקדמות שחלה עד היום בפיתוח החיסונים לקורונה ובחשיבות הקריטית שיש לכך שהציבור ייחשף לכמה שיותר מידע מהימן בנושא ולכמה שפחות פייק ניוז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה