דיגיטל וטק

בצל התחזיות: נטפליקס צוללת ומאבדת כעשירית מערכה

החברה דיווחה על רווח נקי הנמוך בכ-12% מהצפי של האנליסטים. מאז פרסום הדו"ח הרבעוני, מניית ענקית הסטרימינג צנחה בכ-9%
רועי בהריר-פרל | 
נטפליקס (צילום נטפליקס)
על פי הדו"ח שהגישה לרבעון השני של 2020, התחזיות של ענקית הסטרימינג האמריקאית נטפליקס לרבעון הבא לא מעודדות במיוחד: בניגוד לאנליסטים, שצפו גידול של 5.3 מיליון במספר המנויים במהלך הרבעון השלישי, נטפליקס עצמה צופה לגידול של 2.5 מיליון בלבד - כלומר, פחות מחצי. מדובר גם בירידה דרמטית לעומת המספרים של הרבעון המקביל אשתקד, אז הצטרפו לרשת 6.8 מיליון מנויים חדשים. 
גם צפי ההכנסות של החברה ברבעון השלישי של 2020 (הנוכחי) נמוך מעט מזה של האנליסטים (6.4 מיליארד דולר)  ועומד על 6.33 מיליארד דולר. שני המסרים המדאגים הללו מכיוון הנהלת החברה הביאו, כצפוי, לצניחה בערך המנייה של נטפליקס, שגם כך נמצאת במגמת ירידה מתמשכת מאז ה-10 ביולי, אז עמד שוויה על 548.73 דולר.
מאז פרסום הדו"ח הרבעוני, המנייה רשמה נפילה של 9.02%, מ-532.85 דולר ב-15 ביולי ל-492.99 דולר היום. אפשר להניח שגם להודעתה של נטפליקס, שצורפה לדו"ח הרבעוני, כי סמנכ"ל התוכן טד סרנדוס יכהן מעתה כמנכ"ל במשותף עם ריד הייסטינגס הייתה השפעה מסוימת על תנודת המנייה.
מטבע הדברים, הנתונים הנ"ל מדאיגים את בעלי המניות, אבל יש לציין כי נכון לעכשיו מצבה של נטפליקס, שעד כה פרחה ושגשגה נוכח משבר הקורונה, עדיין לא רע בכלל: במהלך הרבעון החולף, בפעם השנייה ברציפות, רשמה החברה זינוק של יותר מ-10 מיליון מנויים חדשים ברחבי העולם, בשעה שהאנליסטים צפו לה עלייה של 8.3 מיליון מנויים בלבד במהלך תקופה זו.
2.94 מיליון מבין המנויים החדשים של נטפליקס הגיעו, על פי הדו"ח, מארצות הברית - נתון הגדול פי שלושה מתחזיות האנליסטים. גם באמריקה הלטינית ובאסיה המספרים עקפו את התחזיות במעט, אולם באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה הם אכזבו: מספר המנויים גדל שם "רק" ב-2.75 מיליון, בעוד שהצפי היה לגידול של 3.3 מיליון.
מכל מקום, גם בשורה התחתונה של הדו"ח הרבעוני נרשמה אכזבה לנטפליקס: החברה דיווחה על רווח נקי של 717 מיליון דולר ברבעון השני של 2020 ואילו תחזית האנליסטים צפתה לה רווח נקי גבוה הרבה יותר - 821 מיליון דולר. במילים אחרות, הכיוון הוא למטה באופן חד ברור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה