דיגיטל וטק

מחקר: רבע מהאנשים לא יכולים לנהל שיחה בלי לשלוח אימוג'יז

מחקר ישראלי מעלה כי כ-26% מהמשתמשים משלבים סמלון (אימוג'י) בכל שיחה, וכ-38% בתדירות גבוהה. וגם: איך השימוש באימוג'יז כהים או בהירים משפיע על הרגשות שלנו? 
רועי בהריר-פרל | 
אימוג'יז (צילום freepik)

מחקר ישראלי של חברת הנוירומרקטינג Drill גילה כי סמלונים (אימוג'יז) בהירים מעוררים במי שנחשף להם רגשות חיוביים יותר מאשר סמלונים כהים. במחקר - שהתבסס על שילוב בין טכנולוגיה לזיהוי רגשות על פי הבעות פנים, ידע ניורו-פסיכולוגי וניתוח אלגוריתמי של תגובות - השתתפו 29 בני אדם בגילאים ובמגדרים מגוונים. תגובותיהם לסמלונים ולטקסטים שהוצגו בפניהם נותחו ומוינו על פי שש רגשות בסיסיים: שמחה, עצב, כעס, גועל, הפתעה ופחד.

המשתתפים נשאלו בין השאר בנוגע לגוון הסמלונים שבו הם בוחרים - קטגוריה שנועדה לזהות בין השאר רמזים לגזענות סמויה. המחקר לא גילה התאמה בין צבע עורו של המשתתף לגוון הסמלון שבו בחר, אבל זיהה בבירור מגמה של העדפת אימוג'יז בהירים: כ-40% מהמשתתפים בחרו בסמלון הצהוב, בעוד שרק 3% מהם בחרו בסמלון הכהה ביותר. כמו כן, לא פחות מ-90% מהנבדקים הגיבו ברגשות חיוביים יותר לסמלון בהיר מאשר לסמלון כהה.
לפני תחילת המחקר נשלחו לנבדקים אופציונליים בקשות השתתפות בסקר בשתי ורסיות - אחת עם סמלון של ידיים בהירות והשנייה עם סמלון של ידיים כהות. 83% מהנבדקים שהסכימו לענות על הסקר קיבלו את הבקשה עם האמוג'י הבהיר ו-17% בלבד עשו זאת דרך הבקשה עם האמוג'י הכהה.
המחקר, שנערך לרגל יום האימוג'י הבינלאומי, בדק גם נתונים כלליים לגבי שימוש בסמלונים: 13% מהמשתתפים העידו שהם עושים שימוש מועט בסמלונים, 23% משתמשים בהם כשהם מרגישים צורך, 38% משתמשים בהם בתדירות גבוהה ו-26% משלבים אותם בכל שיחה.
עוד נמצא כי סמלונים בעלי אופי חיובי מעוררים במי שנחשף להם רגשות עזים ומובחנים יותר מאשר טקסט: ממוצע הרגשות החיוביים בקרב הנבדקים שנחשפו לסמלון של לב אדום היה גדול פי חמישה מזה של הנבדקים שנחשפו לכיתוב "אני אוהב אותך". ואולם, כשמדובר במסרים בעלי אופי שלילי, דווקא המילים הן שמפעילות רגשות עזים יותר: ממוצע הרגשות השליליים כתוצאה חשיפה לטקסט "זה ממש מעציב אותי" היה גבוה ב-13% מזה של הנבדקים שהוצג בפניהם אימוג'י בוכה.
עיקרי הממצאים במחקר: 

  • סמלונים בהירים עורר רגשות חיוביים יותר מאשר סמלונים כהים בקרב 90% מהמשתתפים
  • 40% מהמשתתפים בחרו בסמלון צהוב, רק 3% בחרו בסמלון כהה
  • 38% מהמשתתפים משתמשים בסמלונים בתדירות גבוהה
  • 26% מהמשתתפים משלבים סמלון בכל שיחה
  • 83% מהמשתתפים בסקר ענו לבקשת ההשתתפות שנשלחה אליהם בליווי סמלון בהיר, 17% בלבד ענו לאותה בקשה עם סמלון כהה
  • השימוש בסמיילי המודאג בטוויטר קפץ ב-415%
גם הרשת החברתית טוויטר ציינה את יום האימוג'י הבינלאומי בנתונים סטטיסטיים על שימוש בסמלונים בתחומה ודיווחה על עלייה חדה במהלך החודשים האחרונים בשימוש בסמלונים של סמיילי עם מסכה ונייר טואלט, לעומת ירידה דרמטית בשימוש בסמלונים של טיולים ושל תספורת. במקום הראשון ברשימת הסמלונים שהופיעו בטוויטר הכי הרבה השנה (עד תחילת יולי 2020) נמצא הסמיילי הצוחק, במקום השני הסמיילי הבוכה, במקום השלישי הסמיילי המודאג (קפיצה של 415% לעומת אשתקד, מהמקום ה-16), במקום הרביעי הסמיילי המתפקע ובמקום החמישי הסמיילי עם הלבבות בעיניים, שאותו, לאור מסקנות המחקר הישראלי, נשים מעדיפות על פני סתם לב אדום.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה