דיגיטל וטק

"מתקפה על טוויטר יכולה להפיל את הבורסות"

מנכ"ל חברת הסייבר קלירסקיי סבור כי מתקפת האקרים על טוויטר יכולה לגרום לנזק גדול הרבה יותר מפריצה לכמה חשבונות של מפורסמים: "לטוויטר השפעה עצומה על סדר היום התקשורתי. עליה להתחדש באמצעי הגנה משודרגים"
רועי בהריר-פרל | 
בועז דולב, מנכ (צילום לביא בן ברוך, istock)
טוויטר חושפת כי במסגרת מתקפת ההאקרים הדרמתית שהיא חוותה ב-17 ביולי - בה נפרצו בין השאר החשבונות של ברק אובמה, ביל גייטס, אלון מאסק, קים קרדשיאן, אפל ואובר - נפגעו בסך הכל כ-130 מבין החשבונות הפעילים והבכירים ביותר שלה.
בכמה מהמקרים הללו, ההאקרים העלו לטוויטר, כאילו בשמם של המפורסמים דלעיל, טקסט שמדרבן את הגולשים להעביר 1.000 דולר בביטקוין לחשבון כלשהו, תוך הבטחה שהם יקבלו סכום כפול בתמורה. כמה כאלה, בודדים, נפלו בפח. ההאקרים, על פי ההודעה שפרסמה טוויטר בבלוג הבית שלה, אף הצליחו לאפס את הסיסמאות של 45 מבין החשבונות הללו ולדוג פרטים אישיים של שמונה מהם באמצעות הכלי Your Twitter Data. טוויטר הדגישה בהודעתה כי יצרה קשר עם כל בעלי החשבונות שנפרצו ויידעה אותם בקשר לכך.
ההודעה של טוויטר כללה גם התנצלות בטון יוצא דופן. "אנחנו נבוכים", נכתב שם. "אנחנו מאוכזבים מאוד ויותר מכל אנחנו מצטערים. אנחנו מודעים לכך שעלינו לעבוד קשה עכשיו כדי לחדש את האמון שלכם בנו ואנחנו מבטיחים להשתמש בכל האמצעים האפשריים כדי להביא את ההאקרים למשפט".
"אין ספק שטוויטר חייבים להתחדש באמצעי אבטחה הרבה יותר חזקים וגדולים, כמו למשל אלה שיש היום לבנקים", טוען מנכ"ל חברת הסייבר קלירסקיי בעז דולב, "מערך הציוצים של רשת חברתית גדולה כמו זאת הוא הכספת שלה - והיא חייבת להגן עליו טוב יותר. צריך לזכור שטוויטר היא רשת שיש לה השפעה עצומה על סדר היום התקשורתי, הציבורי והכלכלי. היא יכולה להפיל בורסות. לכן, חשוב מאוד להשתלט כל כל אירוע כזה כמה שיותר מהר ובאופן כמה שיותר יעיל - מה שכרגע טוויטר לא ממש יכולה לעשות".
דולב סבור שעיקר הבעיה של טוויטר טמון בפגיעות שלה מבפנים. "עובד שבוחר לפעול נגד טוויטר שיכול לעשות את זה היום בלי קושי מיוחד", הוא אומר, "כנ"ל לגבי מי שרוצה להפיץ בה מידע לא מבוסס או אלימות מילולית - והאמת היא שכאן גם המשתמשים שנחשפים למסרים האלה נכנסים לתמונה: אנשים חייבים להתייחס לדיווחים ברשתות החברתיות דרך פילטר. בוא נגיד ככה: אין הרבה סיכוי שאלון מאסק יבקש ממך כסף ויציע להכפיל אותו. זה פשוט לא עובד ככה. צריך להפעיל קצת הגיון בריא".
נוכח העניין התקשורתי סביב הנושא, קרוב לוודאי שהמצב ישתנה בעתיד הלא רחוק. "אני מאמין שבשנים הקרובות אנחנו נראה בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות מנגנוני אבטחה חדשים ויעילים יותר. אמנם משפיענים למיניהם לא יוותרו על הכלי הזה כל כך מהר כי הוא חשוב מדי עבורם, אבל עדיין, טוויטר חייבת לעבוד חזק על האבטחה שלה כדי לשמר את אמון הלקוחות, שספג פגיעה קשה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה