דיגיטל וטק

האפליקציה הרוסית שמאיימת על ענף המוניות בישראל

בשונה מאובר, שהגישה בקשה להפעיל את שירות הנסיעות השיתופיות שלה ונדחתה, האפליקציה אינדרייבר החלה לפעול בארץ מבלי לחכות להיתר ממשרד התחבורה. המודל: הנוסע מזין מחיר מראש, הנהג מחליט אם להיענות להצעה
רועי בהריר-פרל | 
אפליקציית אינדרייבר (צילום ויקיפדיה, מתוך אפליקציית inDriver)
אפליקציית הנסיעות המשותפות הרוסית אינדרייבר (Indriver) החלה לפעול לאחרונה בישראל, מבלי שביקשה היתר לכך ממשרד התחבורה.
האפליקציה, בדומה לאפליקציות נסיעות דומות, מאפשרת לנוסע ולנהג לסכם מראש על מחיר הנסיעה עוד במעמד הזמנתה. היישומון פועל ב-300 ערים שנמצאות ב-31 מדינות - ביניהן רוסיה, דרום אפריקה, ברזיל, ניגריה, הודו, הונדורס, אקוודור וכעת גם בישראל (בכל הארץ, אגב).
עוד בטרם אותר נהג, כל נוסע מזין את היעד אליו ירצה להגיע והמחיר שיהיה מוכן לשלם לצורך הנסיעה, והנהגים המנויים לאפליקציה שנמצאים באזור ההזמנה מקבלים הודעה על כך. הראשון שמשיב לה בחיוב - כלומר, נענה להצעת המחיר של הנוסע - מקבל את הנסיעה ואוסף את הנוסע. 
עד כה, על פי אתר החברה, בוצעו באמצעות אינדרייבר כ-550 מיליון נסיעות שבהן השתתפו 50 מיליון המשתמשים שלה. בארץ, היא עדיין לא הכריזה באופן רשמי על פעילותה, אולם היא כבר העלתה קמפיין נרחב לרשתות החברתיות. כדי להמשיך לפעול כאן באופן חוקי עליה לקבל אישור לכך ממשרד התחבורה - מה שעשוי להיות סיפור לא פשוט נוכח עמידתו בשנת 2017 לצד איגוד נהגי המוניות בארץ וסירובו להכניס לשוק הישראלי את יישומון שיתוף הנסיעות הפופולרי אובר. 
השירות החל את פעילותו בשנת 2012 בעיקר יקוצק שברוסיה כחלק מהרשת החברתית הרוסית VK בעקבות מחאה מקומית על מחירי הנסיעות בעיר. מאז, כאמור, הוא גדל והפך לאפליקציה מבוקשת - זאת, בהתאם למגמת הצמיחה של שוק הנסיעות המשותפות ברחבי העולם, אותו מובילות אובר וליפט, אליהן מצטרפים שחקנים חדשים הנכנסים לענף. 
מהחברה העולמית נמסר כי: "האפליקציה אינה פעילה בישראל ואין אפשרות לבצע בה נסיעות. ביצענו מחקר שוק כפי שאנו עושים במדינות רבות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה