דיגיטל וטק

הנטפליקס הכשר: שירות הסטרימינג שיצנזר סדרות וסרטים עבור המגזר הדתי

בלי אלימות, בלי מין ובלי תכנים בעייתיים מבחינה הלכתית - פלטפורמה חדשה מציעה קטלוג וידאו המותאם לצופים הדתיים. איזה תכנים כבר הצטרפו וכמה יעלה השירות ביחס לחבילת הבסיס של נטפליקס?
רועי בהריר-פרל | 
הנטפליקס הכשר (צילום pexels)
נטפליקס על פי ההלכה וללא יצר הרע: שירות סטרימינג חדש בשם "טוב" יאפשר לצפות בסדרות ובסרטים פופולריים ללא חשש מהיחשפות לתכנים בעלי אופי מיני או בעייתי מבחינה הלכתית. במסגרת השירות יהיו זמינים לצפייה סרטים "מצונזרים" - כלומר, כותרים "רגילים" שמיועדים לציבור הרחב, מהם הוסרו קטעים "בלתי הולמים", בדומה לתכנים המשודרים בטיסות, המצונזרים מראש כדי שילדים לא ייחשפו להם. סרטים וסדרות שרוויים או מבוססים על סצנות בסגנון "בעייתי" לא יכללו מלכתחילה בקטלוג של השירות.
בנוסף, בזמן הצפייה יעלו על המסך הודעות המיידעות את הצופה לפני סצינות הכוללות שירה/ריקוד/עירום של נשים, לבוש חשוף, אלימות ומתירנות. לצופה ניתנת אפשרות ללחוץ על ההודעה וכך לדלג על התוכן הרלוונטי, או להסיר ולהמשיך לצפות בו. לדבריו של מנכ"ל המיזם גדעון אברהם, קהל היעד של השירות הוא 400 אלף בתי אב בישראל והמטרה היא להחזיר את ההשקעה בתוך שלוש-ארבע שנים, כשעד אז ינותבו ההכנסות לרכישה ולצנזור של תכנים נוספים.
בינתיים, השירות עדיין לא כולל שוברי קופות הוליוודיים וסדרות להיט של HBO, אולם בין 15 חברות ההפצה שכבר חתומות על חוזה מול "טוב" נמצאות טרנספקס של הבמאי והמפיק מרק רוזנבאום וחברה שמפיצה תכנים של BBC ושל ערוץ 4 הבריטי. נכון להיום, ההיצע המוגבל של הפלטפורמה החדשה כולל 170 כותרים שמצטברים לכדי כ-400 שעות צפייה בלבד, אולם בכל חודש אמורות להתווסף לה כ-35 שעות. על הפרק: עסקה של 400 שעות שידור נוספות ומו"מ לרכישת סדרת "הארי פוטר" וסרטים זוכי אוסקר כמו "בחירתה של סופי".
למרות ההיצע הדל במיוחד, מחיר מנוי לשירות עומד על 49.90 שקל לחודש - פי 1.5 ממחיר חבילת הבסיס של נטפליקס (32.90 שקל), העשירה מאוד בתכנים. הסיבה לכך היא ההשקעה בצנזור התכנים, הכוללת העסקת "בוחנות" מרקע דתי שתפקידן לזהות תכנים בעייתיים ולהחליט מה תהיה רמת הצנזורה לגביהם. נכון, סביר להניח שארגוני נשים וגופים אחרים פחות יתלהבו מהמיזם ויטענו שמדובר בפגיעה בחופש היצירה ובשוויון הזכויות בין המינים, אבל נראה שב"טוב" מוכנים לקחת את הסיכון הזה ומאמינים שיהיה טוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה