דיגיטל וטק

חולים על טיקטוק? אינסטגרם משיקה פלטפורמה מתחרה

פייסבוק משיקה את Instagram Reels שתתחרה באפליקציית הסרטונים הקצרים של בייטדאנס הסינית. טיקטוק ספגה לאחרונה ביקורת רבה ונחסמה במדינות שונות ברחבי העולם
רועי בהריר-פרל | 
סלפי (צילום freepik)
האם אנחנו עדים בימים אלה לתחילת הסוף של טיקטוק? יישומון הסרטונים הקצרים שבבעלות החברה הסינית בייטדאנס צבר מותקף לאחרונה כמעט מכל עבר - בין השאר, על ידי נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ ומזכיר המדינה מייק פומפאו, שמאיימים לחסום אותו בפני אזרחים אמריקאיים - וכעת מתווספת לכך סכנה מוחשית לקיומו בדמות תחרות מול פייסבוק: בחודש הבא תשיק הרשת החברתית של מארק צוקרברג, באמצעות אינסטגרם שבבעלותה, את Instagram Reels - פלטפורמה ליצירת סרטנוני-לופ קצרצרים עם קטעי מוזיקה בילד-אין. במילים אחרות, טיקטוק.
מבחינתה של האפליקצייה הסינית, שהפכה בשנתיים האחרונות לפופולרית ברחבי העולם - ולא רק בקרב בני נוער וצעירים, קהל היעד שלה בתחילת דרכה - מדובר באתגר מהותי שהיא תיאלץ להתמודד איתו כבר במהלך השבועות הקרובים. אינסטגרם רילז נבחנת בימים אלה בגרמניה, בצרפת, בברזיל ובהודו, ובתחילת אוגוסט, לאחר עיכובים רבים, היא תושק בארצות הברית. מפייסבוק נמסר כי "הקהילה במדינות המבחן שלנו הראתה יצירתיות רבה בסרטונים במתכונת הקצרצרה ושמענו מיוצרים ומאנשים ברחבי העולם שגם הם להוטים כבר להתחיל".
זו לא הפעם הראשונה שבה פייסבוק "מעתיקה" או "משבטת" רעיונות וטכנולוגיות כדי להתחרות בהם. כך, למשל, קרה גם עם פיצ'ר הסטוריז של סנאפצ'אט, שהוחדר לאינסטגרם בהצלחה מטאורית. כעת, נוכח המיצוב ההולך ומתגבש של טיקטוק כאפליקצייה זדונית ומסוכנת, הקרקע שעליה מתחילה לפעול אינסטגרם רילז פורייה במיוחד. ברמת הפיצ'רים, רילז דומה מאוד לטיקטוק - הן מבחינת היקף תכונות העריכה שלה והן ברמה של חווית המשתמש: את הסרטונים הקצרים ניתן יהיה לשתף בסטוריז או בפיד, כך שפוטנציאל החשיפה אליהן גבוה מאוד. בכל מקרה, אין ספק שאם וכאשר הכלי החדש יצבור תאוצה, טיקטוק תתקשה מאוד לשרוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה