דיגיטל וטק

האם גוגל משתמשת באנדרואיד כדי לרגל אחרי אפליקציות של המתחרים?

אתר עולמי מדווח כי ענקית הטק עושה שימוש בכלי בתוך מערכת ההפעלה כדי לקבל גישה למידע על אופי השימוש של המשתמשים באפליקציות חיצוניות
רועי בהריר-פרל | 
גוגל משתמשת באנדרואיד כדי לרגל אחרי אפליקציות מתחרות (צילום pixabay, pexels)
על פי דיווח של האתר The information, גוגל עושה בכלי בשם Android Lockbox כדי לקבל גישה למידע על אופי השימוש שלנו באפליקציות חיצוניות. על פי הדיווח, מדובר בחלק מהאסטרטגיה העסקית של החברה שמבוססת במידה רבה על זיהוי מתחרות פוטנציאליות, חקירת אופני הפעילות בהן ו"העלמתן" באמצעות השקת שירותים דומים.
המידע שעובדי גוגל, מפעילת אנדרואיד, יכולים לקבל דרך ה"לוקבוקס" כולל נתונים כמו כמות הפעמים שהמשתמשים פותחים את האפליקציה, מספר המשתמשים בכל מדינה ואורך השימוש הממוצע ביישומון. בדרך זו, על פי הדיווחים, עקבה גוגל בין השאר אחר מתחרות אפשריות לג'ימייל שבבעלותה ואחר אפליקציות המשויכות לפייסבוק ולאינסטגרם - בעיקר כדי לזהות מגמות בקרב משתמשים ולפעול בהתאם.
גם פייסבוק התמודדה בעבר עם האשמות דומות, לאחר שרכשה את יישומון הניטור המבוסס על הסטארטאפ הישראלי onavo ב-150 מיליון דולר והשתמשה בו כדי לאסוף נתונים על שימושים באפליקציות חיצוניות גם ממשתמשים שלא הורידו את פייסבוק למכשיריהם. בעזרת אונאבו, פייסבוק הגיעה למסקנה שכדאי לה לרכוש את וואטסאפ ולהוסיף פיצ'ר של לייב וידאו, בדומה לזה שקיים באפליקציות כמו Periscope.
בפברואר אשתקד פייסבוק החליטה לסגור את אונאבו בעקבות הגילוי אודותיה, שהוביל לרעש תקשורתי. ימים יגידו האם כך תעשה גם גוגל עם לוקבוקס, אבל נוכח הידוק הרגולציה על ענקיות הטק בארצות הברית אפשר בהחלט להניח שסונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, יישר קו עם מארק צוקרברג, יימנע מעימות עם הרשויות ויוותר על השירות לאלתר.
סביר להניח שסוגיה זו, בדומה לסוגיות אחרות שמבטאות את המונופול של מספר חברות מצומצם בתעשיית הדיגיטל, תידון ביום רביעי הקרוב בקונגרס האמריקאי, במסגרת דיון מיוחד שאליו זומנו השניים לצד מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס ומנכ"ל אפל טים קוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה