דיגיטל וטק

פייסבוק נגד האיחוד האירופי: מפרה פרטיות משתמשים

התביעה הוגשה יממה לפני שמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אמור להתייצב לדיון דרמתי בקונגרס האמריקני בו תיבחן הכרזה על ענקיות הדיגיטל כמונופולים ויחולו עליהן הגבלות שונות
רועי בהריר-פרל | 
מארק צוקרברג, עבודה מהבית (צילום פייסבוק, pexels)
פייסבוק מאותתת שהיא לא מתכוונת להיכנע לדרישות רשות ההגבלים העסקיים של נציבות האיחוד האירופי, שבימים אלה מנהלת נגדה חקירה מאומצת: הבוקר הגישה הרשת החברתית תביעה נגד הנציבות בגין הפרת פרטיות של משתמשים. נציבות האיחוד חוקרת את הנעשה בפייסבוק עוד מתחילת אוקטובר 2018 בעקבות פרצת אבטחה שנתגלתה ברשת החברתית. זאת, לאחר שב-2017 היא קנסה את הרשת החברתית ב-110 מיליון יורו לאחר שזו, לטענתה, הציגה מידע מטעה במעמד הגשת הבקשה לרכישת ווטסאפ.
החקירה הנוכחית, שנחשפה בתחילת השנה, מתייחסות להתנהגות לא תחרותית, לכאורה, שפייסבוק נוקטת בה תוך ניצול לרעה של מידע על משתמשיה כדי להסיר איומים של מתחרים פוטנציאליים ולפגוע בהם כדי להימנע מתחרות מולם. על פי התביעה, רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי החלה בשבועות האחרונים, כחלק מהחקירה הראשונית, לאסוף מפייסבוק מידע שכולל תכתובות מייל פנימיות, מסמכים אישיים, שיחות בצ'אטים ומצגות.  אם וכאשר החקירה תהפוך לרשמית ותתקבל החלטה של האיחוד האירופי נגד פייסבוק, המשמעות תהיה קנס של יותר מ-7 מיליארד יורו - כ-10% מהכנסותיה ברחבי העולם. בנוסף, היא עלולה לעמוד בפני מצב שלבו תידרש להפרדה מלאה בין פייסבוק לוואטסאפ ולאינסטגרם שבבעלותה - פעולה לא פשוטה עבור החברה שעמלה לאחרונה על כינוסם של אלה תחת קורת גג אחת.
התביעה הוגשה יממה לפני שמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אמור להתייצב לדיון דרמתי בקונגרס האמריקאי לצד מקביליו מגוגל, אפל ואמזון - דיון שאחריו תיבחן הכרזה של הממשל הפדרלי על ענקיות הדיגיטל כמונופולים ועל הגבלות שונות עליהן. היום יתקיים היום (רביעי).
עד כה, פייסבוק העבירה, לטענתה, את כל החומרים שנתבקשה על ידי האיחוד. ואולם, לטענתו של טים למב, עורך דין לענייני תחרות של פייסבוק. ההיקף הרחב במידה חריגה של דרישת הנציבות אומר שנצטרך להעביר בעיקר מסמכים לא רלוונטיים שאין להם קשר לחקירות של הנציבות, והם כוללים חומרים פרטיים ורגישים כמו מידע רפואי על עובדים, מידע על כספים שלהם ומידע על בני משפחה של עובדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה