דיגיטל וטק

להטעין את הטלפון ב-15 דקות? הפיתוח החדש שישנה את החיים של כולנו

חברת השבבים קוואלקום פיתחה תקן טעינה חדש שמאפשר לטעון סוללה ריקה תוך דקות בודדות. איך זה יעבוד וכמה זמן יקח לכם להטעין את הטלפון בהתאם לקיבולת הסוללה? כל הפרטים
רועי בהריר-פרל | 
טלפון סוללה (צילום pixabay)
האם בקרוב ניתן יהיה להגיע לטעינה מלאה של הנייד ב-15 דקות? בחברת שבבי המובייל הגדולה קוואלקום מבטיחים שכן. לאחרונה פיתחה החברה תקן טעינה חדש בעוצמה של 100 וואט שמאפשר לטעון סוללה ריקה לחלוטין עם הספק של 4,500 מילי-אמפר עד ל-50% מהקיבול שלה ב-5 דקות בלבד. זאת, בזמן שהטמפרטורה של הסוללה נשמרת מתחת ל-40 מעלות צלזיוס.
מדובר בשיפור דרמתי ביחס ל-QuickCharge - התקן המוביל כיום להטענה מהירה, שמתהדר ביכולתו להציע טעינה מלאה בחצי שעה. התקן של קוואלקום - שכעת, כאמור, מגיע למהירות כפולה - משמש את כל המכשירים הניידים שמותקן בהם מעבד של סנאפדרגון (הדגמים המתקדמים של סמסונג גלקסי, סוני אקספריה, אל.ג'י, שיוואמי ועוד ועוד)' למעט אלה של תאגיד BKK (וואן פלוס, ויוו, רילמי ו-OPPO) שמשתמשים בתקן FlashCharge - שגרסתו האחרונה מגיעה לעוצמה של 120 וואט ולטעינה מלאה ב-13 דקות, אבל פועלת רק עם כבל USB-C ייעודי למכשירי החברה - ואלה של וואווי שעושים שימוש בתקן SuperCharge.
התקן החדש של קוואלקום, שמותאם לכבלים ולמטענים נפוצים רבים, יושק ברבעון השלישי של 2020 ויעבוד עם כל מכשיר שעליו מותקן המעבד סנאפדרגון 865, הנפוץ מאוד בניידים מדגמים חדשים. גם בכל מה שקשור לבטיחות, קוואלקום מציגה התקדמות משמעותית: על פי תוצאות של בדיקות תרמיות, חימום הסוללה בתקן החדש שלה נמוך בכ-10 מעלות לעומת חימום הסוללה בתקן Quick Charge 4.0. כלומר, הסוללה ככל הנראה לא תתלקח כל כך מהר עקב שימוש בטעינה המהירה החדשה, אם בכלל.
ואם השקת התקן החדש תעבור בהצלחה והוא אכן יקצר את משך הטענת הסוללה ל-15 דקות בלבד, אפשר להניח שהקפיצה הטכנולוגית הבאה, להטענה בת דקות ספורות בלבד, תגיע במהרה. ואז, או אז, איכות החיים שלנו באמת תשתפר פלאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה